Rabu, 24 Jun 2009

Untuk Pembantu

Aku diberitahu oleh ejen pengambilan pekerja asing bahawa pembantu yg akan bekerja dgn aku akan datang hari ni.

Oleh itu dari semalam aku bz giler kemas bilik yg mcm stor tu untuk jadi bilik tido pembantu. Ok..kemas semula tp ntah bila bertahan tak tau ler aku..

Lepas tu aku terpaksa keluar untuk pegi amik payslip abang aku yg aku gunakan nama dia tu..so terlanjur keluar tu shooping sekali ler kat Mydin yg dekat dgn rumah dia tu. Tujuannya untuk beli segala keperluan pembantu tu nanti. Termasuk keperluan mak aku jugak.

Inilah bilik yg selalu hubby komplen tak bersih..tapi hari ni bersih hehe..walaupun ade jugak kotak tu semua tp mmg tak leh buang ler..byk barang..termasuklah hadiah yg aku menang hari tu sekotak.. 


ni ler keperluan basic je..aku pun sebenarnya tak tau nak beli ape utk dia..so itu jelah..kang nak beli almari baju yg besar mahal plak..ada tilam bantal siap dgn sarung sekali aku beli...oklah ek..


haa..yg ni mak aku punya..memula aku nak beli apa yg ada kat situ..punyalah suka sbb ada gak pempes yg aku cari serata melaka ni..abih tu aku cakaplah kat pekerja kat situ..ade lagi tak? dia kata ada..nak berapa..lagi 4..wah maknanya 8 bungkus nak beli hehe..sekali dia bawak sekotak..dlm tu ade sepuluh..ape lagi aku cakap, bagi je aku kotak tu(kotak lagi hehe) kasi murah boleh hehe..sambil tersengeh..akhirnya dia kasi diskaun dari rm15.9 ke rm15 je..oklah tu..baik gak Mydin ni..dah murah kasi lagi murah hehe..


Sebelum bayar tu aku cakaplah ade kad ahli tak? Budak cashier tu cakap ade kak tapi kene jadi ahli dulu baru leh scan point..alamak..dah ler aku beli byk ni..rugi lak kalau tak dapat point. Akhirnya dia cakap akak g ler dulu saya tunggu..tinggal je brg nanti bayar lepas dah buat kad..berlari ler g buat kad kat bawah hehe..rm12.00 kene setahun..takpelah janji ada point dan mmg aku nak borong lagi pempes kat Mydin ni sekotak hehe...pastu yg best tu..dapat hadiah lagi lepas jadi ahli..dapat cd holder..oklah tu berbaloi hehe..


Segala perbelanjaannya..barang2 ni semua perlu 2 troli..disebabkan keadaan aku dgn anak2 so pembantu kat situ kesian tengok aku..dia pinjamkan salah seorg pekerja dia untuk bantu aku tolak troli sampai ke kereta..tapi yg tak best dia tinggalkan camtu je tanpa tolong aku angkat masuk kete..dah ler berat..tapi ade lak org lain yg datang..aku ingat dia nak rompak aku tapi dia cakap dia nak amik troli huhu..nasib baik..tapi dah nasib dialah pasal dia mmg datang tepat pada masa so dia yg kene angkut brg tu semua sumbat dlm kete aku hehe.. 


Close up sikit..


Ade lagi hehe...aku beli tempat letak kasut ni..supaya kasut tak terabur depan pintu susah nak jalan terutama mak aku yg tak larat nak angkat kaki..ok tak..hehe.. 


Bulan ni je aku dah belanja huhu..banyak tu..tak leh nak cakap nanti kene marah hihihihi...

Pembantu dah sampai maghrib tadi..kul 8 tadi dia dibawa oleh ejen tu. Oklah..badan lebih besar dari aku..umur 35 tahun. 6 orang anak..yg bongsu baru berusia 9 bulan. Orang susah dan ingin bekerja untuk cari rezeki menyara anak yg ramai..suami bz nak cari pompuan lain..hmm..kesian.

Harap2 dia ok. Nampak mcm dia peramah..tak ler pendiam..mati akal jugak aku kalau dapat org camtu hihi..tapi yg ni boleh boraklah..aku sukelah dapat kawan dan dia cakap tak ler pekat sgt sampai tak faham..

Aku rasa janggal sikitlah pasal dia nak buat semua keje aku..hish..aku kan cerewet..hehe..so malam ni aku kasi dia tido awal..hilang penat pasal esok dah mula tugas dia sebagai pembantu kat rumah aku.

Esok aku kene amik mak kat Seremban..bawak ler dia sekali..aku dah pinjam kete D-max tu kat kawan hubby..so berjalan lagi dia hehe..

6 bunga tulip:

kayteeze berkata...

Nrina....

Nak tergelak kak tie sorang2...

Nrina nak sambut pembantu ke menantu?? Memang beruntunglah pembantu yang kerja kat rumah Nrina tu... Kak tie takut Nrina pulak yang jadi pembantu dia, ekekeke....

julietchun berkata...

pasni bulehlah ko tarik napas panjang2 skit utk berehat ye.

Suzi berkata...

Alhamdulillah dah ada pembantu...harapnya dia pembantu yg blh membantu...
dapatlah nrina rehat sikit...
take care!

♥nrina♥ berkata...

kak tie:
hehe..itu ler pasal..susah ler pasal saya ni lembut hati..kalau dgn saya takde ape pun yg dia nak tolong tapi kalau dgn mak tu mungkin byk ler dia kene tolong..

julietchun:
hmm..tarik nafas panjang sgt tu tak ler hehe..dia bantu mak je..keje lain tak reti ler suruh org lain buat..sbb saya ni kan cerewet..

suzi:
rehat sikit jer lah hehe..takat buat keje tak terganggu je..rutin harian tetap bz hehe..

cikgupj berkata...

memang beruntung pembantu rumah tu, kalau cam tu saya pun teringin!...kihkihkih...

haruan tasek berkata...

majikan yang bagus nie..hu..hu

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster