Sabtu, 20 Jun 2009

Tak jugak huhu..

Lama lak tak tengok blog walaupun baru sehari hehe..

Aku suka buat entry berjadual supaya kononnye tetiap hari ada citer baru hehe..

Pasal mak yg dah baik tu hmmm...rupanya tak jugak..setakat nak beri sedikit kegembiraan je. Lepas tu dia buat lagi kerenah yg biasa..

Tapi tadi..haa..ni kira baru jap ler ni..tak sampai 5minit dia dah buang air besar..dia nak lagi buang air besar..so aku barulah nak berehat masa tu..so aku cakaplah buang je dlm pempes nanti cuci..

Jadi mak aku kecewa dan mengeluhlah sambil menangis lagi..tapi dlm keadaan dia merayu dan terus merayu..tetibe ada plak kekuatan dia bangun sendiri cam hari tu hehe..so aku teruslah pimpin g tandas..

Rasanya saya faham apa yg Kak Tie maksudkan dgn kegembiraan tu...jiran saya pun ada bitau suruh hati2 tapi rasanya mak ni bukan nazak lagi..dia ok cuma yg sakit adalah perasaan dia je..

Cubalah korang bayangkan..dia akan panggil dan panggil tanpa rasa penat..bukan kita tak jawap tapi dah jawab dan beri penjelasan suruh tunggu sekejap sementara anak aku tengah makan ke..tengah mandi ke..pakai baju ke..tengah goreng ikan ke..maknanya tugasan yg aku buat tak leh tunggu lama..adakala nak solat pun tak tenang.. permintaan dia plak nak buang air besar..nak bangunkan nak angkat pimpin g tandas..bukak pempes..bukan waktu yg sekejap..perlu amik masa..tapi mak aku ni tak..masa tu dia nak..masa tu jugak dia nak kita layan dia..kalau kita uruskan hal lain dulu..dia akan meraung kuat2 menjerit panggil nama kita...seminitpun tak leh tunggu dan berhenti panggil nama kita..

Sebagai manusia normal..boleh ke bersabar bila dah hari2 camtu..

2 bunga tulip:

haruan tasek berkata...

ini pandangan je ya. cuba bezakan 2 perkara nie

1 gelas air + sesudu garam apa rasa

1 Drum air + sesudu garam apa rasa

begitu juga le masalah kalau tidak lapangkan jiwa memang kita akan rasa bebannya. cuba lapangkan minda dan jiwa beban itu tidak akan terasa.

kayteeze berkata...

Nrina, kak tie rasa Nrina paling beruntung kerana berpeluang menjaga kedua2 ibu dan bapa Nrina dalam keadaan kepayahan.

Esok2 nanti, kenangkanlah saat2 indah bersama mereka... kak tie ni, tak de peluang langsung. Masa mak sakit dulu tu pun, kak tie cuma ada beberapa hari je....

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster