Khamis, 18 Jun 2009

Happy sikit

Asyik cerita hal sedih je..sekali sekala mestilah campur suka kan hihi..

Happynya pasal si Zarfan..happy ni untuk aku dan suami je pasal dapat lihat perkembangan dia. Nak tau tak ape hehe..

Si Zarfan..dah pandai kayuh basikal dgn sempurna..kalau dulu dia hanya pandai kayuh setengah je kann..setiap kali dia pusing ke belakang untuk basikal tu bergerak..

Cute sgt tengok dia bawak basikal...ayah kalau nampak pun mesti happy sbb dah banyak kali ajar masih camtu gak cara bawa basikal..tapi skrg tidak lagi hihi...

Pada korang yg baca mesti tak rasa ape2 tapi sebagai ibu bapa..terasa banggalah hihi..

Lagi satu...malam tadi mak tido tak ganggu org. Setiap hari cabaran tentunya berbeza tapi ada waktu yg segalanya nampak mudah. Alhamdulillah..

Tapi pagi tadi dia kejut jugak dlm kul 6am..rupanya dah basah..byk sgt dah air kencing dlm pempes dia..so terus jelah mandikan dia..

Anak2 aku pun bangun awal jugak tapi biasalah diorg tu mesti nak bukak tv tengok kartun je..

Semalam aku dgn drastiknya berusaha cari sesape yg tau tentang ejen yg leh cari pembantu rumah eh pembantu pada org tua kot..lebih tepat. So ada 3 pilihan. Aku dah telefon dan bila survey yg paling murah hanya dari jiran sebelah ni. Suami Makcik Ani ni polis yg pernah bertugas dlm hal pendatang asing tapi dah pencen dah.

So dia ada kawan kat Kuala Terengganu yg leh bantu aku. So harga dlm RM5000. Ok tak? Keluarga kitorg takde ler pengalaman upah pembantu ni tapi dulu ade ler abang aku tapi itu dah bape puluh tahun dulu..mana sama harga sekarang.

Alhamdulillah..nampaknya aku dah nampak jalan penyelesaian yg akan mengubah nasib aku nanti. Ntah bila bertahan tak tau ler..aku takut pembantu pun tension hihi...

6 bunga tulip:

kayteeze berkata...

Rm5000? Untuk apa? Gaji bulanan berapa? Uwaaa.... mahalnya... boleh pitam nih!!

Elok cari misi je..., datang setiap hari... tapi tak tahu la, mahal ke..hu hu...

julietchun berkata...

kalo utk urusan permit & visa segala kira murah la RM5000 tu. Gaji bulanan RM450.00.Kalo dpt pembantu yg dtg siang balik mlm pun ok gak.

~Cinta Cukulet~ berkata...

bagus jugak cari pembantu..at least akak takdelah penat sangat kan..akak pun jaga diri dan baby elok2 tau..takde care sis :D

♥nrina♥ berkata...

kak tie:
RM5000 untuk semua sekali..lumpsum tapi gaji bulanan tak pasti sbb lum bincang habis..nanti masa nak bagi gaji kita tolak ler duit rm5000 sikit2 sampai balik modal balik..

julietchun:
hmm..itulah..cam murah sikit sbb dah tanya rata2 diorg bitau 6ribu atau 7ribu. Pembantu lebih diperlukan waktu malam sbb siang dah penat keje so nak rehat hihi...

cinta cukulet:
betul..betul..tq

Tirana berkata...

Haaa... happy sikit cerita kali ni...pandang kepada yang positif baru lega semua tension..hehehe.. dan berdo'a banyak2 agar dapat pembantu yang baik..

haruan tasek berkata...

5000 tu gaji pembantu ke

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster