Khamis, 31 Januari 2013

Carta Perencanaan Anak Soleh



Rabu, 30 Januari 2013

Akhirnya...

Akhirnya...

Tercapai jua impian aku...

Walaupun lewat sikit dari jangkaan haha...

Apapun alhamdulillah rezeki Allah bagi hasil perkongsian maklumat dan kehidupan yang aku lalui dengan semua...

Aku dah cash out kan hari ni...

Harap berjalan lancarlah...

Masuk yg ni aku baru 2 kali cash outkan duit nuffnang tu...punyelah sikit je dpt kan...itupun 2 tahun lebih tunggu baru dapat ni...camnalah org yg dpt beribu riban dlm sebulan tu kan...salute diorg yg punye byk fans dan blog yg berkualiti...

Aku ni dah 4 tahun lebih jadi blogger tapi baru dpt ciput tu huhu..sedihkan...tapi ape leh buat...malas sgt...itu jelah ganjarannye haha..

Apapun tq sgt kat nuffnang yg bagi jugak duit kat aku walaupun malas hihi...


Tiada yang sempurna



Selasa, 29 Januari 2013

Zafry makin membulat












Tengok peha dia yg sgt drumstik tu...lembut je kalau kunyah hehe..

Setiap hari ceria malah setiap hari seksa jiwa aku melayan kerenah dia je hahaha...

Mendalam beb hihi




Apapun mama tetap love ayah hehe..

Isnin, 28 Januari 2013

Baca ni..



Ahad, 27 Januari 2013

Ganjaran untuk isteri solehah



Sabtu, 26 Januari 2013

Bagaimana nak tambah iman kepada Allah?



Jumaat, 25 Januari 2013

Bertudunglah..



Khamis, 24 Januari 2013

Kenapa ye..



Rabu, 23 Januari 2013

Sabau je ler..



Selasa, 22 Januari 2013

Foods..



Makan jangan tak makan hehe..

Isnin, 21 Januari 2013

Benda mengarut je pada aku..


Aku nak citer pasal hal memasak plak ni hehe..

Aku bukanlah seorang yg pandai sgt memasak tapi cukuplah sekadar untuk alas perut ahli keluarga aku je...

Kalau ada yg datang rumah tu maka redha jelah pasal tuan rumah ni tak ler teror masak sgt...makan jelah ape yang ada hehe.. tapi ada gak yg kata sedap hihi...saje puji ler tu..

Ok aku nak cakap eh nak tulis benda paling mengarut yg aku tau pasal hal memasak ni.

Otak aku ni mmg tak bole langsung terima kalau ada yg cakap sebelum masuk blender tu segala benda tu kene potong dulu... kalau lengkuas tu oklah sbb mmg keras giler. Tapi yg bawang tu pun nak hiris cantik2 sebelum dimasukkan dlm blender ape ke hal nye.... 

Tujuan blender tu kan utk lumatkan benda tu so tak payahlah susah payah nak g potong benda tu..sumbat jelah dlm blender tu biar semua blender tu buat....lain ler klu nak kene tumbuk... rajin nau ler plak nak menumbuk kan hehe..

Aku punye style masakan biasanye jenis campak je...janji bleh makan muahahahaha....

Kejam plak ye dpt mama camni... takdelah semua tapi biasanya aku akan masak apa yg aku suka makan jadi bila dah selalu masak itu je dan itu jelah jugak yg jadi kegemaran anak2 hehe...senang kan... tapi tekak suami je yg tak bole nak diperdaya sbb dia dari keluarga lain. Aku dgn mak aku mmg camtu..klu suka makan makanan tu mmg seminggu pun sanggup masak benda yg sama ngeh ngeh ngeh....senang..tak payah pening kepala nak pk masak apa dah hahaha...

Tapi tak dinafikan mak aku mmg teror masak cuma aku je lum lagi ikut jejak...buat masa ni..ni jelah kemampuan...nnti dah takde gangguan boleh kot cuba pelbagai jenis masakan...

Skrg ni baru je cuci tangan kat singki..baby dah jerit... tgh masak pun terpaksa sumbat susu...byk iklan der... aku paling pantang buat keje byk iklan ni..mmg tak jadi ler keje aku tu nampaknye..

Nota jari : Alhamdulillah suami dan anak2 terima aku seadanya...

Zafry..



Zafry dan Zahran isap jari









Teman bermain, bergado dan bermesra hehe...

Ahad, 20 Januari 2013

Fungsi otak kiri dan kanan




Perbezaan manusia dan makhluk Allah yang lain di atas muka bumi ni adalah akal.

Jadi gunakanlah sebaik mungkin.

Sabtu, 19 Januari 2013

Setuju!!


Aku sgt2 geram dgn org yg reka pakaian dan jual secara bebas meluas ni..

Rekalah pakaian yang sopan sikit... ni tak... siap meluas plak penggunaan legging ni dah macam telanjang je tgk org pakai baju.

Masalahnya ada masa akupun terpengaruh sebab tgk lawa je nak beli tapi bila pakai perrghh... bukan aku je dpt dosa.. org yg melihat dpt dosa, org yg buat baju tu pun dpt dosa.. jadi pk pk kanlah...

Nak cari pahala senang tapi nak kekalkan pahala tu cam payah je dgn keadaan dunia yg byk sgt pengaruhnya..

Nota jari : Insaf..insaf....aku skrg berpakaian ada batas hehe..

Jumaat, 18 Januari 2013

Hadiah Untuk 9 Tahun bersama selamanya...

Pada 26 Disember hari tu adalah ulangtahun perkahwinan aku yg ke 9..

Hadiah ni aku beli awal itupun sebab ada AEONdaycardfestival  hihihi

Aku mmg tgh cari wallet aku dan aku cari utk suami sekali sebab kalau nak bawa dia g sama shopping mmg tak ler dgn org yg ramai2 tu...mabuk dan nak muntah katanya hehe..

Nak memilih beg aku sejam dan pilih beg dia pun sejam di tambah kene beratur nak bayar dan tukar voucher 1 jam hehe..

Itupun hanya kat situ jelah aku dapat pegi..tak pegi pun tempat lain utk cuci mata sbb tak cukup masa.

Nota jari : Tq kat ayah beri mama voucher AEON tu dan mama dah tukarkan dgn barang hehe..

Oh lupa nak bitau.. aku beli dgn voucher dan masih juga dapat voucher tau... bestkan..


Ayah punye (nmpk je kecik tapi dlm byk duit)

mama punye (nmpk je besar tapi dlm byk kad dgn kertas je..duit elek hahahaha)

Suka sgt dgn beg duit ni walaupun aku xde duit sgt haha... beg ni bole simpan byk kad dan byk ruang...segala benda letak dlm tu sampai tak leh nak tutup butang huhu...

Selesai sudah misi mencari beg duit....pasni nak cari apa lagi ek hihihi.... nak cari pasal dgn dak ayah plaklah haha...

Nak tau harga? hmm...cukuplah aku bitau aku dapat RM10 voucher AEON tu..

Khamis, 17 Januari 2013

Tukar syampu

Sebelum ni aku guna sunsilk hijau atau merah tu...ok rambut lembut dan segar tapi masalahnye kelumumur dan rambut gugur tak dapat di atasi terutama lepas aku bersalin ni.

Aku tukar ke syampu ni plak utk lihat keberkesanannya...



Testimoni...kelemumur hilang ler...syok sgt sbb rambut tak busuk dan gatal tapi rambut gugur tak dapat lagi diatasi sebabkan hormon kot...org kata baby mula menyembur mulutnya mmg gugurlah rambut ibunya...ya aku sedang mengalaminya sekarang.

Kat lantai rumah aku sekarang ni 60% habuk adalah dari rambut aku je hehehe. Nasib baik rambut pendek...tetibe rasa na botak plak..boleh? hehe..

Nota jari : Alhamdulillah suamiku jenis tak kisah kalau aku rambut panjang ke pendek...

Rabu, 16 Januari 2013

Tak bole tau...


Harap dapat pengajaran untuk semua...

Selasa, 15 Januari 2013

Bz kooo..

Kehidupan diteruskan...

Takdenye der nak pandang belakang dah...kenangan tu semua. Kehidupan sebelum ni pun takdenye nak dirasaikannye pun...kata acai haha..

Menguruskan 4 orang anak, rumah, diri sendiri, blog huhu..satu perkara yg mcm mustahil sebenarnya walaupun ada org yg mampu buat lebih dari aku tapi kemampuan aku hanya ditakat itu je.

Walaupun kehidupan dulu lebih dasyat sbb lebih memerlukan kudrat dan ketahanan mental fizikal tapi mungkin aku waktu tu muda. Skrg pun muda jugak hehehe cuma angka je bertambah hihi...

Entahlah ye...bila dikenangkan berada dlm situasi yang tidak memberi kita pilihan...kita sebenarnya boleh buat tapi semuanya dalam pemikiran kita. Kalau hati kita sekat maka tak bole ler buat tapi kalau hati kita terima je kemungkinan apa yg berlaku...itu yg memberi kita kekuatan.

Mudah berkata2 bila kita dlm keadaan waras sebenarnya tapi ia akan jadi sukar bila kita sendiri mengalami perkara yg menjadi mimpi ngeri dalam kehidupan kita. Apapun cabaran yg berlaku perlu diatasi dgn cara yg berhemah...apa maksud hemah tu haha...aku pun tak tau...belasah je guna ayat tu..bole..

Sebenarnya aku nak bitau...penat wei bila hari persekolahan ni. Hujung minggu bukan budak2 je suka....aku pun turut gembira sbb dapat melepak2 tak perlu kejar2 masa.... biasanya kene berkejar dgn waktu nak hantar g sekolah, amik, g sekolah agama, g mengaji, bantu buat keje sekolah, kemas buku ikut jadual..buat latihan huhu....

Yang paling aku tak suka bila anak2 ni buat dek je.... aku dah berlari sana sini amik itu ini..siap kan makan, siapkan baju, siapkan semua tapi budak2 ni 10x cakap pun x buat jugak. Org suruh mandi..lambat mandi, bergado dlm bilik air, main air melimpah2. Org suruh pakai baju...dia main kejar2, tergelak2, termenung, terhegeh2, nak pakai butang pun amik masa 10minit satu butang. Org suruh makan...dia main2 masa makan, sumbat sebiji2 nasi kat dlm mulut, makan bersantai2 mcm kat tepi laut, tumpah sana sini. Itu belum lagi suruh amik beg, pakai stokin, pakai kasut....rasanya mcm semua nak kene buatkan utk dia. Nak dibiarkan je mmg tak gerak ler dirog mcm pahat..tak ketuk tak jalan... belum jugak lagi ditambah dgn baby yg dok menangis minta dibelai suruh mama golek2 dgn dia kat tilam, zahran yg minta susu, minta makan, minta dicebuk, moody asyik menangis je... Masa tu aku mcm singa pun ye, mcm tarzen pun jugak, mcm gorila pun ada...

Aku dulu rasanya takdelah camtu kot ehehe...iyee takde sbb aku baik hahaha...

Nota jari : Antara blog dan kehidupan...adakala aku terpaksa pisahkan..walaupun sukar huhu...jadi korang mmg kene hadap entry autopublish aku setiap hari...owner bz buat keje lain hihi...tapi nak siapkan entry autopublish tu mmg kene 1 hari dok depan komputer tanpa gangguan..dan sekarang aku masih belum ada kesempatan waktu tu...

Itu bonggol untuk apa?


Aku tak fahamlah ada sesetengah wanita ni sanggup beli anak tudung yg siap ada bonggol semata2 nak pakai tudung gaya camni.

Aku sgtlah menyampah sbb pada aku lah kan..sgt menyusahkan bila nak bawa kereta sbb terpaksa menundukkan kepala atau tak dapat bersandar semata2 kerana bonggol yg terdapat kat belakang kepala tersebut. 

Pasal tu rambut aku tak pernah panjang lagi sekarang sebab malas nak ikat rambut. Bila ikat mesti ada bonggol kat belakang kepala pastu nak bawa kete ler paling tak selesa.

Cantik pada aku jatuh nombor 2 bila bertudung sbb yg pasti kain melepasi dada sbb aku menyusukan anak jugak jadi boleh jadi pelindung atau penutup dlm masa yg sama mmg nabi menyuruh tudung tu dilabuhkan dibahagian dada...

Biar cantik dan mahal atau murah camne sekalipun kalau tudung tu tak memenuhi kriteria yg aku kehendaki..mmg tata jelah hehe selamat duit kan..

Oleh itu jenis2 tudung yg nyata jelita dan cik ani ke tau apa2 yg berjenama tu...mmg tak menjadi pilihan aku selain harganya sgt mahal malah mmg bukan dari golongan seperti aku sbb aku tak mampu beli hihihihi...

Nota jari : Aku tak berhabis duit utk tudung tapi ada benda lain hahaha...sama jelah.. namapun wanita hihi...

Isnin, 14 Januari 2013

Meniarap



Kalau baby tu camne ek huhu..

Ahad, 13 Januari 2013

Zip Orange Flavour


Ini pun aku sgt suka jugak.

Perasa oren yg paling memikat jiwa.

Kalau dalam bentuk air..rasanya seperti Neslo..

Dah lama aku tak minum Nescafe + Milo tu pasal aku dah tak boleh minum apa juga jenis kopi sebab nanti pening kepala sbb byk angin masuk hehe..

Sabtu, 12 Januari 2013

Haid


Jumaat, 11 Januari 2013

Roh Masjid dan Rumah


Khamis, 10 Januari 2013

Dosa Kecil Menjadi Besar


Rabu, 9 Januari 2013

Ketika Waktu Malam


Selasa, 8 Januari 2013

Mata


Isnin, 7 Januari 2013

Biskut Beras




Biskut beras..

Sedap jugak ni hahaha...

Aku biasa beli yg bentuk bujur panjang mcm segi empat tepat tu tapi yg ni jenis bulat plak.

Saje nak try...tapi mmg bestlah cuma keras sikit.

Ahad, 6 Januari 2013

Mandi


Sabtu, 5 Januari 2013

Gangguan Syaitan Ketika Solat


Jumaat, 4 Januari 2013

Bersangka baik


Khamis, 3 Januari 2013

Itulah saja balasan di minta seorang Wanita

video



Wanita - KRU

Di sebalik semua lelaki di dunia
Pastinya didukung seorang wanita
Dia berkorban untuk
Memberi yang mampu
Demi insan yang disanjung dalam hidup

Tatang hatinya bagai permata
Luangkan masa untuk bersama
Bilang padanya kau sayangkan dia
Sepenuh jiwamu

Tenangkan hatinya bila resah
Setia didalam ceria dan gundah
Itulah saja balasan diminta
Seorang wanita

Senyumannya mampu mengubati pilu
Ketika dunia tak kelihatan indah
Wajahnya yang ayu
Menenangkan kalbu
Jgn kau hampakan cintanya yang tulus

Itulah dia seperti dia menyelimutmu
Itulah saja balasan diminta
Seorang Wanita

....

Suka giler aku dgn lagu ni...
Lagi satu susah giler nak upload video dia...mmg dia tak kasi kot tapi korang boleh tgk kat youtube...mmg tersentuh hati huhu sbb aku dulu peminat fanatik KRU ni ngeh ngeh ngeh..dah tua2 ni idok ler..buang tebiat ke ape...semua laki org dah tu..aku pun dah jadi bini org kahkahkah...KLIK SINI


Maaf, ku menyintaimu...

video

Lirik Lagu Maaf Ku Mencintai Mu - Fazley

Maaf
Jika ku terlalu selesa
Maafkanlah jika tak mampu berpisah

Telahku cuba, terseksa tak terdaya, terasa
Bukan memaksa
Bukan juga ku meminta

Maaf jika cintaku takkan mati
Maafkanlah jika aku takkan pergi
Takku mampu berhenti
Takku izin simpati
Hanya mengerti
Hanya kau utuh di hati


Andai bisa ku ingin jadi air mata
Terbit di mata matiku di bibir
Walau cuma seketika
Bersamanya
Namun hingga hujung nyawaku
Mencintanya

Maaf jika ku semakin setia
Maafkanlah
Jika kau takkan ku lupa
Telah ku pinta, biarlah
Tak berubah hatinya
Maafkan kerana
Benar aku amat cinta

Pahala Tanpa Ibadat


Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster