Selasa, 30 Jun 2009

Mengadanya...

Sejak mak ada pembantu peribadi dia ni..wah lagi makin mengada-ngada...

Memula dulu tak nak..marah aku cakap tak halalkan duit utk amik pembantu tapi bila dia nampak pembantu tu..wah..makin dia buli habis-habisan..

Selama pembantu tu ada kat rumah aku..dia tak tolong aku sangat pun..sebab mmg dia tak leh tolong aku..

Mak nak dia ada depan mata je sepanjang masa..

Pembantu tu nak solat..makan..mak boleh marah dan terjerit2 meraung..marah sbb lama sgt..padahal tak sampaipun 10minit.

Sakit hati aku tengok mak buat dia camtu plak..padahal baba ada kat sebelah dia..tak gerak mana pun takat g bilik air je..

Tension gak aku sampaikan nak suruh sidaikan baju pun dia tak tentu arah..apatah lagi aku nak suruh dia tolong mop lantai sementara aku hantar baba cuci kaki. Seminit pun dia tak nak pembantu tu tinggalkan dia..padahal bukan nak ape pun..saje je katanya..

Aku buat keje aku cam biasalah nampaknya tanpa dapat bantuan dr dia..takpelah tak kisah sbb mmg aku nak dia jaga mak sementara aku masak dan basuh baju..cuma nak minta dia tolong sidai masa aku kuar rumah. Itu je yg dapat dia bantu aku..

Camnelah dia nak buat keje rumah bila dah duduk kat sana nanti..itulah yg tentukan dia dapat bertahan atau tak..harapnya dapatlah sbb mak dah semakin manja pasal pembantu tu suka ikutkan ape yg dia nak..yelah dah tentulah kat sini dia tak yah buat apa pasal aku yg masakkan..basuhkan baju dia..dia hanya jaga mak 100%.

27hb aku hantar mak dan baba ke rumah mereka seperti yg selalu diminta. Akhirnya aku makbulkan jugak permintaan mak yg nak sgt balik rumah dia. Tapi yg lagi sakit hati dia tuduh aku halau dia dari rumah aku dan tinggalkan dia kat rumah dia sendiri... ape kes tu..

Hmm..itulah aku cakap dgn mak..sape yg jaga mak..lagi byk dosa..beruntung org yg tak jaga tu..tak byk dosa dan tak ler mak nak doakan yg bukan2 berbanding org yg susah payah jaga ni dan terpaksa terima habuan yg busuk..jadi anak derhaka..hmm..

4 bunga tulip:

Tirana berkata...

Nrina...

Anggap saja mak dah nyanyuk. Orang nyanyuk memang cakap yang bukan-bukan, buat kerenah yang bukan-bukan. Arwah nenek kak tirana dulu pun macam tu.. Anak-anak dia iaitu adik beradik ibu kak tirana terpaksa telan aje apa yang dia kata.. bak kata pepatah..masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Kalau ikutkan hati, memang tak ada siapa yang tahan tapi ke mana nak di buang sebab itu ibu mereka...

~~ciklinn~~ berkata...

alahai...rina byk2 bersabar yerk..... linn doakan rina tabah hadapi semua2 nie..... apapun linn sgt bangga dgn rina sbb leh jaga mak n ayah sebaikk yg mungkin....

julietchun berkata...

sabar dan berdoalah moga Tuhan kuatkan hati utk terima dugaan ni. Mak ko dah tak sedar apa yg dia cakap & buat sebenarnya.

Jamilah bt Ku Ahmad berkata...

salam...kak, sy cuma nk tegur ckit cara kak 2lis dlm blog ni...x brape sedap klu org bace...xkn kak smpi hati kte cam 2 kt mak kak...igtlah...kita akn berada dtmpt dia satu hari nnti...so,bnyk2 la bertaauat sblum terlambt...

harap maaf sbb sepanjang sy bc 2lisan kak ni sumenye ayat2 yg kurg enak diaca dan didengar...

mungkin ada hikmah sume ni...sy doakn semoga kak sbar dan tabah...
sy pun ad nenek yg nyanyuk n dh mcm kanak2...tp bl difikirkn kt akan berada dtmpat yg sama 1 hari nnti sy semakin insaf akn perjlnn kehdpn manusia...

maaf klu kata2 ni kurg menyenagkn hati...

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster