Selasa, 30 Jun 2009

Macam biasalah

Kehidupan aku seperti biasa sekarang...

Keluar rumah setiap hari bawa baba g cuci kaki...sekarang kos minyak kereta yg jadi masalah..

Kalau dulu dekat je kat Cheng ni tapi sekarang aku kene balik rumah diorg dan amik baba g Ayer Keroh plak..perjalanan yg berkali-kali-kali ganda..

Bezanya bila aku kat rumah..takde gangguan lain cuma aku terpaksa kejar masa..makan pun tak menentu jugak ni..

Masalah yg paling rumit bila Zikry sekolah..aku terpaksa tunggu Zikry balik sekolah baru ler boleh g bawa baba cuci kaki..jika tak..lagi ler kos minyak kete berkali-kali-kali-kali ganda banyaknye..pasal nak kene pergi untuk bawa baba cuci kaki dan balik semata2 utk amik Zikry balik sekolah..nak pergi balik amik baba kat klinik dan balik ke rumah..

Korang tau tak pasal ape..walaupun nampak waktu tu panjang tapi sebenarnya tak..

Walaupun aku dah tepon baba untuk bersiap cepat sebelum aku datang tapi bila aku datang aku tengok dia masih lagi lum mandi..lum makan..terhegeh-hegeh lagi..itu dah tepon bitau..kalau tak bitau..haa...masih lum bangun tido..dah ler perjalanan nak sampai ke rumah diorg tu amik masa 20minit..nak ke Ayer Keroh amik masa 10minit. Tunggu baba cuci kaki lebih kurang 30minit jugak..adakala lewat lagi pasal ramai org..

Jadi aku mmg ler tak leh kuar awal pagi utk bawa dia g cuci sbb aku akan jadi pemandu tak berhemah nanti hehe..

Hmm..masalah tetap masalah. Camna keadaan pun aku tak leh elak dari punya masalah. Untuk kembali normal seperti dulu dan boleh mengadap komputer ni lelama. Nak merayau kacau kawan blog..jengah2 singgah jap pun takde masa apalagi nak menghias sesemak mungkin dlm blog hmm..takde ler lagi masanya..kalau ada pun aku nak tido hehe..

Aku ni makin lemah je rasanya..jalan pun terhuyung-hayang je..tak leh nak laju..sakit pinggang makin kerap terutama lepas bangun tido..pergghhh..kene amik masa yg lama utk betul2 leh jalan..risau aku kalau keadaan terus teruk..camne ler nanti nak uruskan rutin harian ni..

Esok aku kene uruskan temujanji mak kat Hospital Besar Melaka. Tadi masa nak amik dokumen..mak dah jerit2 kata jangan bawa dia g hospital..tak nak buat temujanji tu..hishh..kalau ikutkan hati aku..aku pun mmg tak nak bawakan..lagi baik duduk rumah, tido..

3 bunga tulip:

julietchun berkata...

kena cuci kaki setiap hari ke? payah gak tu nak kejar masa ye.

kayteeze berkata...

Ooo...kak tie yang baca ni pun dah rasa letih, inikan jadi Nrina...hu hu.. simpati sangat2..

Banyak2 lah telan pil sabor, ekk!!

Penat tu memang penat, nanti pergi lah klinik, cerita sikit kat doktor.. mana tahu dia boleh bagi produk kesihatan yang terjamin mutunya..

♥nrina♥ berkata...

julietchun:
ha'ah..tetiap hari takde cuti pun..tu yg penat tu sbb kalau dekat takpe gak..

kaktie:
Ade ke pil sabau hehe...kalau ada saya borong semua hihi..
doktor bagi pil vitamin je..pasal saya mengandung ni so pil obimin jelah..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster