Ahad, 21 Jun 2009

Anak punya hal..

Semalam hujan lebat giler masa bawa baba g cuci kaki kat klinik. Zikry tinggal kat rumah dgn nenek dia..

Masa balik rumah..dlm keadaan lebat hujan dan angin yg kuat. Pintu pagar asyik tertolak ke dlm rumah so tak dapat masukkan kete.

Zikry pun keluar rumah dia kata dia bantu dgn bahasa isyaratlah suruh tunggu jap dia pakai kasut. Lepas tu tiap kali dia tolak pintu tetap juga ke dlm.

Lepas tu si Zikry ni bagi isyarat suruh tunggu jap lagi..aku pun heran..ape lak benda yg dia nak buat selesaikan masalah aku..

Rupanya dia pakai topi keledar dia muahahahahaha...kononnya lindungi kepala dia dari hujan..

Terbahak2 aku gelak dlm kete..ingatkan dia amik payung ke ape ke..rupanya pakai topi keledar kahkahkah..

At last baba aku je yg kuar dari kete jaga pintu supaya tak gerak tapi angin mmg kuat giler..tak dapat nak tahan pagar tu lebih lama..jadi aku dapatlah parking tapi tak sempurnalah parking aku tu..

Lagi satu..si Zarfan yg akan 3 tahun bulan 7 ni dah pandai sebut 1 2 3 4 5 dgn lancar dlm bahasa inggeris..klu dlm bahasa melayu dia hanya pandai sebut 3 4 5 6 je. Oklahkan dari takde langsung hehe..

Percakapan dia masih pelat tapi lancarlah sikit..tapi hanya aku je yg paham hehe..

Ada lagi..kalau lepas mandi, masing2 akan berebut keluar dulu..so dia menanglah. Semua nak menang walaupun dia kalah dia tetap nak menang. So si Zarfan yg selalu bijak akal sbb dia akan meluru keluar kalau nampak aku keluar dr bilik air so mmg dia dululah. Si abang dgn nak tutup air dan kemas mainan jadi dia selalu jadi kedua..

Yang kelakarnya...si abang tetap nak menang dgn mengatakan adik kalah tapi si adik cakap abang kalah..dah gado kat situ..si adik walaupun pelat tetap nak kata abang kalah tu..mmg kelakar bunyinye hehe..

Itulah seronoknya jadi surirumah..dapat lihat perkembangan anak depan mata sendiri..happy tu jgn cakaplah sbb itulah pengubat duka aku dikala kerinduan pd ayahnya..

Oo..hari ni rupanya Hari Bapa hehe..takpelah ucap sekali lagi..Selamat Hari Bapa untuk Baba dan Ayah Mertua dan Ayah Sayang hehe..

1 bunga tulip:

haruan tasek berkata...

itu le kelibihan adanya anak kan

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster