Selasa, 25 September 2012

Berpantang lagi ke?

Apa nak jadi aku ni...

Berpantang ke tidak ni?

Tinggal bape hari je lagi...tapi bengkung on off je pakai... makan nasi pagi petang siang malam... dah xde istilah diet makan biskut kering je ni... lauk bersambal bagai huhu...

Memasak tok sah citerlah.. kelentang kelentung kat dapur... tangan ni kene air je ler.. dah xde nak siram balik dgn air panas. Pegang ais, pegang benda sejuk beku tu.... sidai baju, mop lantai... hilang tension dpt mengemop hehehe...

Seksanya nak berbengkung bagai skrg ni hah... mmg nak kurus tapi sgt mengganggu pergerakan terutama masa nak menyusukan Zafry.. Sudahnya lagi sakit badan2 aku ni. Tapi bila dah pakai, nak bukak punyelah malas hehe... dah tu asyik nak terkencing je. Tahan punye tahan tapi kdg2 mmg x tahan terlepas hahaha...lum sempat bukak tali yg berbelit2 panjang tu. Bila dah bukak, takde maknanya aku nak pakai balik.

Aku pakai krim halia je ni.. mmg panas giler wei satu badan punye ler pijau. Lebih lagi plak aku tgh buat keje, lagi pijau.. rasa nak melompat2 mcm monkeylah hehe.. so jln penyelesaiannya dok diam2 dlm bilik layan blog sambil bukak ekon paling sejuk...huhuhu... aman..

Malam tadi Zafry buat hal...tido kul 4 pagi.. dia sakit perut asyik muntah2 je. Makan lagi sambal huhu... Aku asyik berhalusinasi je plak...punyelah mengantuk giler.. kejap tgn aku capai itu, capai ini tapi bila aku bukak mata xdepun apa yg nak dicapai hehehe.... itu mmg mengantuk betul tu... akhirnya suami masuk dlm bilik tgk baby dan layan dia jap.... aku mamai2 lagi.. nak pegang je plak si Zafry ni...elok je ayah dia pegang diam je dia. Tapi bila letak kat aku semula, nangis hmmm....

Sempat dia borak2 plak dgn suami aku.. ntah apa yg dicakapnya sampai tersengih2.. Tapi akhirnya aku pun x sedar bila dia tertido sbb aku dah tertido dulu hehehe.... dan kesudahannya.... anak2 nak g sekolah pagi ni kesiangan.. tapi sempatlah bersiap ke sekolah cuma dah bunyi loceng..

Harapnya Zafry x buat hal setiap malam asalkan yg sebenarnya aku x makan yg bukan2 hehehe.... Oklah aku jaga makan lepas ni tapi nak coolblog huhuhu... camnalah nak hindarkan aku makan apa yg aku masak ye... dah tentu aku akan jadi org pertama yg rasa masakan tu... sedap ke x sedap ke..aku belasah je. Melainkan aku x masak mmg x makanlah tapi klu suami beli makanan kat luar hmmm..... aku bukan je makan tapi jadi cam tong sampah dok habiskan makanan... xmo membazir..membazirkan amalan syaitan hehe..

Nota jari : Harapnya mampulah aku menggunakan treadmill lepas ni...demi utk menguruskan badan dan memelihara kesihatan...angan2 je lebih...buatnya lum tentu hahahaha.....




2 bunga tulip:

Zie Madini berkata...

mcm zie lak....dari day 1 berpantang sampai skrg (dah 26 hari) still lg tak dpt berbengkung. tempat operate still sakit :(

♥nrina♥ berkata...

Zie...xpe klu czer mmg kene jaga tempat luka. Jgn risau nanti luka dah elok dapatlah kempiskan perut hehe...

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster