Sabtu, 15 September 2012

28 Hari

28 hari telah berlalu...

Apa yang aku tahu sepanjang aku berpantang ni...aku x boleh makan kacang tanah pasal nanti angin byk dok berkumpul dlm perut huhu... Telur mmg klu makan mcm ada cacing kat situ huhu...nak garu je tapi x boleh.. Hari tu makan pizza hut pun sama..gatal giler.. nak kata ada ayam...xdepun...aku dah makan ayam pun tp x kene pun gatal.. ntah apa yg ada dlm super supreme tu yg buat aku gatal kat situ...wallahualam..

Luka dah sembuh tapi bekas jahitan masih terasa. Tu yg buat aku masih seram lagi. Tapi buang air dah lawas mcm biasa dan x menyebabkan pendarahan lagi. Aku mmg amalkan makan prun pagi, ptg dan mlm...3 biji setiap kali. Alhamdulillah berjalan lancar hehe... Yg minggu ketiga je bila buang air besar ada berlaku pendarahan mungkin sbb luka baru nak baik dan sensitif kot ntahlah tapi mmg seram tgk darah kuar pekat2 penuh dlm mangkuk tandas tu..luka plak bukan main pedih wooo.... tapi bila cuci dgn air suam je baru rasa lega x pedih sgt...kene air sejuk je rasa cam haduiiii...

Zafry makin lama mcm cepat nak membesar...besar dah mmg besar dah dia hehe. Kepala makin tegap plak hayooo ini budak lum sebulan pun lagi... so aku mmg x risau sbb dia tau alihkan kepala dia sendiri bila aku menyarapkan dia. Lagi satu perkembangan yg aku baru perasan.. dia sebut 'ah ke' bahasa baby yg pertama... baru nak belajar bercakap plak ke? Mmg aku kagumlah ciptaan Allah ni dan kelahiran yg ni. Rasa x terbeban sgt sbb dia cam dah besar je haha.. aku campak2 je dia...x kisahpun sbb dia x nangis pun klu aku buat camtu.

Malam tadi tapi rasanya tiap2 malam sebelum tido dia mmg ada buat hal skitlah.... nangis, muntah dan nangis nangis nangis.... tapi bila aku bangun pegang dia ok je... bila aku baring je dia nangis balik. Cam org dengki je kan. Nak mama dia bangun... aduh aku ni dah ler sakit pinggang. Tapi ntah bila tertido pun x perasan. Kdg2 aku terjaga dgn dada terdedah huhu..sgt seksi youuu..

Haa..lagi satu dia hisap punyelah syahdunya. Sgt lembut...x sedut kuat mcm memula dulu. Kdg2 cam nak terkeluar je puting tu dia hisap. X taulah malas nak sedut ke apa. Dah tu bila hisap tu mcm x reti bernafas plak. Dia hisap dgn angin sekali...berbunyi2..tu yg angin byk masuk perut dia pasal cara dia bernafas dan hisap mcm x betul. Camnalah plak nak ajar cara dia bernafas ye tak haha...Xpelah asalkan dia bahagia buat camtu. Nanti dah besar taulah dia...

Zafry dah masuk buai... senang sikit aku nak makan ke, mandi ke, masak ke, blog ke hehe... tapi x lama sbb dia mesti bangun nak meyusu punye. Tapi oklah klu dpt dlm sejam dia dlm tu..mcm2 gak aku boleh buat.. Persediaan aku dah nak abis pantang ni. Byk tugas menanti wooo... lantai rumah ni mau mop 1 hari 1 mlm huhu...sgt geram...

Nota jari : Minggu depan dah sebulan. Kene g klinik. Mmg x sabar nak timbang berat aku ni haha..berat baby aku agak dah 5kg dah.. x taulah klu dah turun sbb asyik muntah je ni hah....


0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster