Ahad, 23 September 2012

Barang baru untuk Zafry

Ok kali ni nak cerita hal barang2 keperluan baby yg kebanyakkannya baru walaupun ini anak ke 4. 

Baju mulanya beli 2 pasang je. Tapi disebabkan nak raya punye pasal... abg dia pun dah 4 pasang so aku TERbeli byk jugak baju baby ni tapi yg 1y punyelah...paling kecik pun yg 6m punye... dah nmpk murah tu aku rembat je ler... klu nak beli yg harga berpuluh2 tu mmg x mampulah aku... takat baju budak kecik sampai 40-50 hinggit huhu... aku mampu yg belas2 je hehe... sudahnya ade ler dlm 6-7 helai baju dia hehe..

Ok start gambar ni... ini stroller pad harga tu dah diskaun 20% so harga dia RM19.12.



Ini nursing pillow. Beli kat twin baby yg kat Tesco Cheng tu. Mulanya x nak beli tapi bila pk byk gak kegunaan benda ni..leh jadi bantal pun klu x guna utk menyusu hehe...


Harganya dah ditolak 20% so tinggal RM59.92 camtulah..


Ni stroller beli kat JJ harga yg paling murah kat situ hehe.. RM119 ada 3 roda.. nampak canggih sket..xpelah klu jahanam pun dah mmg last ler pakai benda ni hehe... yg dulu punye dah jahanam dah sbb 3 org dah guna..


Yg ni byk kegunaan ni... mulanya nak cari stroller pad ler.. kat Twin Baby gak ni. Pekerja tu tunjuk yg ni..yg plg mahal lak tu. Tapi tgk je aku dah berkenan giler walaupun harganya mahal x hengat... nak jugak nak jugak... lepas tu baru TERnampak nursing pillow dan TERbeli sekali hehe...


Harga tu harga sebenar xde diskaun huhu... nak punye pasal budget lari ler...elaun kering bulan tu hehe...


Ni stroller pad yg telah diletak dlm stroller..


Ni yg aku nak sgt tu... bantal peluk tu dijahit sekali so boleh letak kat lantai, leh letak dlm buai, leh letak dlm kete....


Set bersalin plak aku pakai Amway punye Tropical Herbs... RM268.. dah tu je yg plg murah aku bole dpt... beli online kat internet. Dulu lagi murah RM240 hmm..xpelah...dah org tu x jual lg plak..



Ada lagi yg aku beli tp x amik gambau..lupalah..

Tungku moden RM35. Yang panaskan pakai letrik tu. Beli kat Mydin..
Yang dulu punye dah bocor hehe.. kes terlupa nak tutup bila dah panas so over cas.. sib baik x meletup kene kat muka aku..kene lantai pun dah kembang huhuhu..

Tu jelah kot... yg baru. Yang lain masih guna yg lama...

Nota jari : Walaupun ada ruang dlm almari utk pakaian Zafry, aku masih suruh suami amik almari plastik kat rumah lama utk letak baju dia hihihi...senang nak capai sbb malas nak bukak sliding pintu yg besar tu.. Benda dah ada xpelah..bukan nak minta suh beli baru pun hehehe..



0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster