Ahad, 9 September 2012

20 hari 4.9kg

Fuhh...si Zafry ni punyelah cepat membesar..

Alkisahnya pada hari ke 20 hari tu...skrg ni dah hari yg ke 22 hehe. Nurse datang rumah buat lawatan rutin. Aku lum mandi tapi baby dah mandi sbb nak tunggu baby tido sebelum aku mandi...dgn aku2 pun tido sekali lagi hahaha...

Suami dah bukakkan pintu dan diorg terus masuk bilik..sib baik aku sempat pakai tudung kalau x mesti diorg terkejut tgk rambut aku yg mcm singa jantan tu hihi..

So mcm biasa cek tekanan darah aku. Tengok baby dan timbang.. masa tu nurse tu dah cakap cam x larat nak angkat haha.. Bila timbang 4.9kg huhu... mmg aku pun x sangka.. Patutlah terasa giler bila aku pegang dia. Dia pun asyik tergolek je sbb suka sgt menggolekkan diri...kadang2 x perasan pun dia tergolek dari badan aku masa aku letakkan dia kat perut..tergolek atas tilam ye.. Ni kes mama tertido ler ni..

Alhamdulillah dia sihat dan normal macam biasa. Tido pun dah ok. X keje malam sgtlah walaupun ada kdg2 sbb kes terlebih tido di siang hari. Apapun mmg aku x dptlah nak bangun lewat sbb Zafry ni sgt suka bangun awal pagi dan nak mandi huhu...dia bitau aku ke? idak ler hahaha tapi dia x henti menangis dan bila aku bukak baju dia terus diam dan bila cecah air hmmm...lagi diam...suka bebeno mandi...

Mama dia je yg asyik mandi lewat pasal nak pastikan dia tido lepas tu..tu yg kdg2 terjoin sekali tido..sudahnye tengahari sudah haha...

Lain citer hmmm...xde apa ler kot. Haaa...aku dah belasah GCB hari Jumaat hari tu. Perrgghhh sedap giler kesedapannya...subhanallah... Ada plak kulit ayam chisss aku termakan sikit pastu dah nampak buang ler...patut ler mcm sedap giler waktu tgh makan haha...sib baik perasan buatnya tidak..mau merenyam aku menahan kegatalan... Buat masa ni ok je aku rasa lepas makan tu. Macam nak makan lagi haha tapi rasanya tunggulah lagi 3 minggu je lagi huhu...

Itu ajelah takat ni. Jumpa lagi bila kerajinan aku datang kembali hehe...

Nota jari : Rajin plak ye aku update blog...yelah dah mcm xde benda lain nak buat...semua keje kat rumah ni suami dah buat so mcm byknye masa yg aku ada selain tido hahaha...

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster