Khamis, 15 November 2012

Jagung


Citer pasal jagung plak hehe.

Kat rumah aku ni mmg hantu jagung. Terutama mak bapaknye hehe..mak dia lebih sikit hihi..

Dulu masa lum pindah sini xdepun nak beli jagung ni setiap minggu tapi bila dah pindah sini ade ler plak pakcik tu jual jagung tepi simpang. Jadi bila nak hantar anak ke sekolah dan mengaji tu mesti jumpelah pakcik tu dulu..

Bila tak beli tgk pakcik tu kesian plak...jadi belilah hehe..

Tapi gambar kat bawah ni adalah jagung yg gred c kot..

Aku paling tak suka nak kene siang jagung rupa gini.

Pernah dulu g kat Rompin, beli ler jagung ni tapi herrrrr...ada ulat ler plak kat jagung tu..ada besar ada kecik.

Geli geleman wei nak pegang jagung tu bila dah nampak ulat tu.



Ulat tu akan biasanya duduk kat hujung jagung ni ler..itu ada tu ulat tu aduhh...gigil ketiak aku nak siang jagung ni tau.


Ok yg kat bawah ni jagung yg aku beli tiap2 minggu kat pakcik tu.

Cantik kan jagung dia..x gelilah aku nak buang kulit dia.

Sedap tu mmg sgtlah sedap..berbanding jagung yg kat atas tu huhu...mcm makan dedak ayam ler rasanya..



Sila jemput makan semua...

Shedaaaaappp...


7 bunga tulip:

Tirana Mutiara berkata...

Kak Tirana pun suka makan jagung tapi di KL ni..harga jagung mahal. Kalau kawasan rumah luas, teringin nak tanam jagung sendiri...hehehe

♥nrina♥ berkata...

hehe..betul tu kak tirana...jagung ni buat sy ketagih tau...tak pernah jelak makan haha..

fatin aziz berkata...

tiba2 teringin nak mkn jagung bakar lepas tgok gmbr ni..hehe

Kampung Balimbang berkata...

Salam...kat kg bnyk sangat jagung ni buat bubur...follow u..tq

Nabilah Azahari berkata...

sedapnyee jagungggg!

huahua berkata...

http://peaceder.blogspot.com/2012/11/peaceder-kebaikan-dan-kelebihan-awal.html.. follow me back.. nice ur blog

♥nrina♥ berkata...

fatin..makan jgn tak makan hehe..

kampung balimbang..ye ke..sy tak suka buat bubur sbb ada santan nanti gemuks hehe..mcmlah skrg kurus hihihi..

nabilah..sedap mata memandang sedap lagi tekak merasa hehe..

huahua...u follow i follow hehe..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster