Jumaat, 9 November 2012

AEON member day / Jcard

Pada 8 November 2012 aku g AEON member day..semalam ler. Biasa kita panggil dulu Jcard.

Sebelum tu..pagi..aku pergi Pediatrik bawa Zarfan yang ada appointmen. Lama siot tunggu..dtg kul 9.30am kul 11am baru dipanggil. Zafry masa tu termuntah2 mual menunggu lama. Aku ni kalau boleh pun nak muntah kat situ hahaha..pehal plak kan haha..

Tapi nurse tu bitau kakitangan tak cukup. Ramai yg bercuti. Yg ada pun 2 orang je pastu sistem apa ntah rosak plak. Kene panggil org secara manual... nak tercabut anak tekak diorg panggil sbb ntah mana2 ler org tu pegi. Tapi ada jugak yg dia dok panggil beriya tapi org tu kat sebelah dia je hehehe... Doktor pun muka lemau je tgk.. mmg penat dan tension sbb dah tentu2 yg pegi kat situ budak2 yg sakit dan selalu perangainya mmg menguji kesabaran.

Doktor mmg mengesahkan dia ada penyakit Disleksia tu. Lagi 4 bulan datang balik bermakna kene bagi dia peluang untuk berada di sekolah biasa untuk Darjah 1.

Bila dah rasa dia tak mampu dan cikgu pun tension maka surat perlu dikeluarkan oleh pihak sekolah untuk hantar Zarfan tu ke kelas pemulihan. Tapi apa2 pun tgk dululah perkembangan dia camna dah masuk Darjah 1 nanti. Harapnya cepatlah dia pulih sebab nanti aku tak nak cikgu cakap dia bodoh sebab dia bukan bodoh...dia budak bijak cuma dia tak suka belajar. Pada dia belajar ni rumit sgt utk difahami hehe...kalau bermain dia mmg kreatif.

Apapun mesti ada hikmah yang Allah nak tunjukkan satu hari nanti dgn mempunyai anak sebegini. Pada aku dia tetap istimewa sbb dia yg paling kreatif dlm rumah ni hehe.

Ok berbalik citer AEON member day plak. 

Aku takmolah pergi dgn bawak semua anak2 ni. Parking pun lum tentu dapat..pastu nak angkut plak anak yg berderet..mmg tak membeli ler jawabnye kan..tak pasal2 asyik dipanggil sebab asyik kehilangan anak je hehe..

Oleh itu kene jugaklah tunggu ayahnye balik rumah dan jaga 3 boy tu. Aku bawa Zafry jelah sebab dia menyusu badan...kalau dia menyusu botol...dah lama aku tinggalkan hehehe... bukan takmo buat stok susu badan dlm peti ais tu tapi yg tukang nak memanaskan tu mesti malas giler..jadi drpd terbuang membazir takpelah..aku bagi terus je susu cap gantung tu.

Aku bergerak lewat sebab tgh rebus jagung..haha tak sudah2 dgn jagung..nampak je pakcik tu jual..beli je haha. Tapi kalau tak beli...ketagih beb. Mmg nak makan je jagung dia haha..

Aku gerak dlm kul 8pm camtu. Tapi jammed pastu nak cari parking..kul 9am baru dpt parking...itupun menyelit je. Membeli masa camni mmg rasa nak berperang.. punyelah ramai org.. mmg berlaga bahu punye. Kalau tak berlaga bontot..toing toing..rasa nak terpelanting dibuatnye diorg ni bertolak tolakan tau.

Aku mmg plan tak bawa stroller..guna carry baby tu je. Kalau bawa stroller pun lagi tak gerak mana sbb sesak sgt dgn org, brg.. 

Tapi mmg sakit badan. Ni tgh menanggung sakit bahu dgn pinggang huhu...Zafry ni kenapalah tak ringan hehe.. kalau ringan tu anak patung namanya ahaha..

Aku mmg biasanya amik masa yang panjang sbb nak menyusukan anak. Sebelum keluar kereta..kasi susu. Dah beli brg..rehat jap dlm Nursing Room..bagi lagi susu. Tenang sgt berada dlm Nursing Room tu sebab dlm tu je yg takde org ramai.. fuh..rs nak tido dlm tu pun ada hehe. Alhamdulillah Zafry mmg budak baik. Dia diam je..tapi kalau aku jadi baby pun mesti bosan dok tergantung je kat badan mama dia ni hehe. Dia pun sakit badan kan.

Seronok sebenarnya g AEON member card ni bila ada tujuan nak beli brg. Aku mmg nak sgt beli baju renang utk Zarfan. Tapi baju tu takde pun diskaunnye.. cuma kalau beli RM100 leh dapat voucher RM10.

Dah beli baju dia..dah tentu2 lum cukup seratus kan.. jadi konon nak menambah ler sikit nak genapkan seratus hahaha.. ops..terlebih sudah hihihi...macam biasa..


Ni je yg sempat dirembat. 3 barang je pun..dah RM210.15

Baju ni takde diskaun...best buy katanya..

Aku rasa ni jelah yg paling murah dan yg berkenan kat mata aku. Beli mahal2 nanti kejap je diorg ni pakai. Almaklumlah cepat membesar.. nak mahal2 cantik2 bukan masuk pertandingan renang pun haha..mcmlah setiap hari nak berenang kan.. dah amik yg murah cukup.. ni pun mahal tau.. (mama yg kedekut hihi)


Musical toy.. setiap anak beli satu... dulu Zahran aku beli bentuk bintang.. jahanam dah.. biasanya aku gantung kat buai baby..nnti dia leka dok pandang benda tu pastu nanti tangan dah bole tarik2..dia tarik sendiri je nanti hehe..comelkan..

Harga lepas diskaun 30% RM20.23

wajib beli...ntah kenapalah klu pegi AEONmemberday mesti jadi kewajipan beli ni. Tp dah survey yg ni paling murah RM120..king saiz oklah.


Sebenarnyakan aku ada amik satu lagi cadar yg harganya RM71++ camtulah. Jenama mahal tu sbb harga asal RM200++. Tapi bila nampak yg ni siap ada comforter..maka aku tinggalkan jelah cadar tu hahaha...buruk perangai.. Bukan x suka tapi dah lebih budget daaaa. Cadar tu takde comforter..lagipun sejak aku beli tilam saiz king ni..ni ler pertama kali aku beli cadar yg siap ada comforter.. Saiz Queen tu jgn citerlah.. dah byk giler..yg tak pernah pakai pun ada sbb beli sebelum beli tilam tu. Takpe..tilam budak2 ni saiz queen hehe.. nnti pakai dah mcm bilik girl lak haha.. pink karer you...

Sepanjang aku mencuci mata tgk brg kat situ.. jadi perhatian org tu dah tentulah sbb keunikan Zafry ni. Aku rasa aku sorang je yg carry baby gitu dan berjalan sendirian... soalan yg sama setiap kali org tanya..Baby umur berapa?.. Ada jugak yg pelik sbb tgk aku dgn baby je...ayahnye mana. Tak kurang jugak yg tangan diorg mcm ada magnet nak pegang zafry yg berkepala botak tu hehe.. Kiranya kebykkan kagum tgk aku bawa baby camtu pastu baby plak diam je... mau tak seronok mama dia haha..membeli dgn aman tapi sakit pinggang huhu..

Aku tak bawa troli pun sbb lagi menyukarkan perjalanan. Jadi sampai putus2 tali cadar tu aku bawa hahaha...kesian. Org nak tolongpun tak boleh...tolong tgk je. Tapi alhamdulillah masa nak dapatkan voucher tu ada pekerja nampak aku yg tgh sarat giler pegang brg dan kendung baby jadi dia panggil aku dulu walaupun kat depan aku ada lagi 3 org. Dapatlah RM20 voucher tu..


Nota jari : Nasib baik aku ni seorang yg penyabar ye... nak cari parking pun mencabar tapi tenang beb tenaaaaannngg... tarik nafas..hembuuuuuuusssssss perlahan.. 

3 bunga tulip:

Zie Madini berkata...

lawa lah cadar tilam tu kak. berkenan zie. polka dot tue

Nurul Alia Syuhada berkata...

Bw sini , follow me back eh :) http://alia-adasyuha96.blogspot.com/

♥nrina♥ berkata...

zie...corak tu je yg ada..yg lain semua tak berkenan...sambar jelah hehe..

alia..ok

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster