Selasa, 6 November 2012

Cuba teka?


Kalau x dapat teka...maknanya korang x lapar hehe..

Sebenarnya aku janji nak buat kek cokelat ni bulan puasa hari tu. Kesian anak2 sbb dah berkobar2 menunggu tapi mama dia asyik x larat sakit pinggang memanjang..buat kek pakai pinggang ke? haha... tapi mmg tak larat nak berdiri lama dan bergerak pantas melainkan shopping je hihi...

So lepas habis berpantang dan baby pun dah baik dok diam...aku pun buatlah kek tapi dgn syarat si Zikry tu kene ada sbb dia yg beriya-iya nak membantu. Oklah..aku nak buat kek ni pun sebab dia je. Bukan pandai sgt pun...belasah je..asalkan boleh dimakan dan tak sakit perut haha..

Tapi punyelah huru-hara masa tgh nak buat tu...3 orang boy ni berebut2 nak membantu..terjerit2, menangis... hek eleh aku yg bengang...rasa menyesal buat masa budak2 ni semua ada kat rumah. Kalau buat sorang2 takdelah aku tension tahap gaban camtu.

Apapun siap jugaklah kek ni tapi lama giler nak tunggu sbb tak masak2. Aku takut nak tingkatkan suhu sebab takut hangus lagi mcm hari tu hihi...luar hangus tapi dlm x masak... tapi kali ni setelah sejam lebih menunggu akhirnya masak jugak..

Dalam masa yg sama jugak aku buat biskut coklat ala2 cipsmore gitu... tapi kejap ada kejap bukan takde tapi mmg ada je sbb xde sape nak makan... mcm biskut Yaya yg citer Boboiboy tu.... rasa macam kertas pasir kot kahkahkahkah.... sape makan mesti pengsan..

Gambar biskut tak sedap x dpt upload skrg tak taulah nape sbb langsung x leh upload gambar dah aku ni skrg.. mungkin dia malu2 kot nak publishkan diri hahaha...

Nota jari : Bila buat x jadi ni terus hilang mood nak buat lagi. Memang aku takde bakat memasak langsunglah... tapi anak selalu puji masakan aku.. yelah.. kang aku tak masak kebulur plak diorg kann hehe..

4 bunga tulip:

Kakzakie berkata...

Kena gigih rina sampai menjadi. Tapi apa pun yg penting anak-anak kata sedap oklah janji dia nak makan. Biskut chipsmore tu simpan dulu masa lapar mesti mereka makan juga akhirnya.

Siti Asiah berkata...

ada anak tecik ni mang terbatas sikit kan...klo ank yg ddk diam jerk ok la...ape2 pun, kek rina nampak maveles...(",)

♥nrina♥ berkata...

Kakzakie..biskut tu si ayahnye cakap...nampak mcm menyelerakan tapi gigitan pertama je dah matikan selera hahaha... baru perasan gula perang yg saya guna tu rupanya dah tamat tempoh..so kalau x mesti sedap agaknye biskut tu hahaha... salahkan bahan ler plak kann hihihi...

siti asiah..tu pasal kene amik gambar dekat..kalau amik gambar jauh nampak tak sedap hihihi...

Myra Jay berkata...

Takpe, bila tak jadi tu anggap 1 cabaran untuk terus mencuba sehingga berpuas hati :D

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster