Ahad, 14 Oktober 2012

Susahnya...

Sukarnya menjadi blogger yang tegar dan berjaya sbb sgt mencabar bagi aku.

Lainlah aku ni bekerja mmg seharian berada kat komputer so bolehlah menyelam sambil minum air. (Yang benaunya byk skill komputer aku dah tumpul sejak tak keje ni sbb jarang guna...jadi ada sikit terkial2 ler bila nak guna semula...)

Ini tidak...aku surirumah je tapi kerja mengalahkan semut...wah aku benci semut tau huh!!

Baru nak on laptop...budak tu dah merengek.. lum pun nak log in nak taip entry... melalak dia tu nak dipegang je. Bila baringkan kejap dah merengek balik. Camna nak menaip tu.. Tak guna ada skill menaip pantas tapi hanya satu tangan je berfungsi kan...Adakah dia nak jadi blogger jugak haha..

Belajar nak gerakkan cursor

ada gaya seorang blogger ke dia ni hahaha..


Melampau tau..kerjaya mama dalam blog ni baru bermula tapi dia macam jadi penghalang je...camni nak cecah seratus mmg kene tunggu setahun lagi ler gamaknye hmmm.... tu lum 1k tu...10 tahun pun lum tentu dapat...

Kalau nak cerita hal aku mmg satu hari boleh buat 10 entry tau (macamlah ada org nak baca cerita merepek aku ni) tapi satu entry sehari tu pun dah kira bagus jugaklah hahahaha itupun buat entry sekali rap pastu pos secara berjadual...ngelat hihi....pasal mmg sgt tak ada waktu walaupun berjam2 dok depan komputer..bab nak upload gambar, nak cari idea mereka kata2...huh tiada ketenangan langsung...byk sgt gangguan dan iklan... tu lum berhadapan dgn kesengalan internet yg tiada arah tujuan ni....huiirrghh rasa nak terajang je laptop ni kdg2 bila kelembapan dia mengalahkan siput tut tu..

Apapun pengajaran pertama utk jadi blogger tegar...sila siapkan kerja rumah dulu sebelum mengadap blog. Kang dah on je laptop ni mmg tak hingat donia dok mengadap je...mcm berhantu plak ku rasakan... kesudahannya rumah tak berkemas, bj tak basuh, makanan tak siap masak, anak2 terbiar, tido lewat smpi pagi...aku pun tak mandi hihihihi...

Pinggang pun makin sakit sbb duduk je melayan blog ni hah... apa nak jadilah kan...

Bak kata suami...bila dia tanya bape dapat kat Nuffnang...ada ler RMtut...dia pun cakap heh eleh...bayau duit elektrik pun tak lepas......huarrrgghhh rasa nak lari kibas tangan kiri kanan....malu huhu...

Ni ler budak pengacau adunan idea mama dia tu....rasa nak geget je dia ni tau...

bajet cute ler tu buat mulut itik..


Nota jari : Agaknya tercapai tak hasrat aku hujung tahun ni mengharapkan hasil kat blog ni heh heh heh.... alaaa tolonglah aku....jengahlah selalu blog aku dan klik kat nuffnang tu hihihi.... apapun tq semua kawan yg follow dan dtg sini ye...i labiu....

2 bunga tulip:

Myra Jay berkata...

Hheeee, si kecil sedang belajar la tu, nanti akak train dia menjadi seorang blogger :)

Myra Jay berkata...

Oh ya pasal BE tu, pengiklanan nuffnang yang akan pilih blog kita sesuai ke tak, jadi akak kena rajin update survey, takpun boleh je search google Tip mendapatkan BE :)

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster