Ahad, 14 Oktober 2012

Bekas serbaguna



Korang tau x aku beli bekas tu semata2 nak letak brg2 dlm tu.

Dulu masa x cari bekas tu..berlambak2 jual tapi bila masa aku nak beli...x jual plak.

Akhirnya aku jumpa kat AEON/JJ ler. Dlm tu biasalah sabun, lotion, bedak. Tapi aku letak luar. Yang aku letak dlm bekas tu hah ni ler...



Benda2 ni semua mana bleh sepah. Kene letak tegak je. kalau x nanti tumpah.

Kalau ikut step yang aku guna.

1. Guna spirit utk cuci pusat baby. Guna kapas.

2. Minyak johnson utk urut seluruh badan baby. Terutama kat kepala sbb skrg dia dah botak hehe.

3. Bedak letak kat pelipatan peha baby yg asyik melecet...berketak sgt camtulah hehe... sapu kat muka sikit bagi wangi hehe. Tapi minyak tu pun dah wangi.

4. Minyak bayi dr amway. Sapu kat perut, belakang badan, kaki dan tapak kaki. Minyak bayi ni yg paling wangi pernah aku jumpa. Suka sgt bau dia...

Pakai pempes, pakai barut, pakai baju. Dah siap..boleh gomol dia lepas tu hehe...



2 bunga tulip:

Zie Madini berkata...

mcm anak zie, mikail, tu kan kak...tak leh arr dia guna bedak2 bagai kat cecah peha tu. semakin melecet :(

kesian...kulit dia sensitif sgt. so tak berbedak budak tu. kena tunggu 5 or 6 bulan baru try bg bedak lg...huhu

♥nrina♥ berkata...

Zie...iyelah betul..akak tgk pun makin merah je..so akak letak minyak johnson tu kat pelipatan dia..ok sikit skrg tak mcm melecet sgt..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster