Rabu, 3 Oktober 2012

Makna Aiman Zafry



Cepat dan bersemangat g daftar hehe pasal dah tetapkan nama anak sebelum dia lahir lagi.

Alkisahnya aku tetap menunggukan anak perempuan sebab dah sediakan nama dari anak pertama dulu hehe.

Tapi nama tu tetap terkubur camtu dan bertukar2 pula hehe...

Pada mulanya aku berkenan nama Zafryel... tapi bila google nama tersebut tak mempunyai makna. Dalam masa yang sama aku nak letak nama untuk anak perempuan Zafreen. Pun aku google gak xde makna.

Tak puas hati aku tanya kat ustazah tempat anak aku mengaji. Suruh dia carikan makna nama tersebut. Tapi katanya nama tu sekadar pelengkap ayat..mmg xde makna. Kalau nak letak jugak biarlah nama tu di depan. Oohh tidak..aku nak letak kat belakang plak tu. So mmg x sesuai langsung.

Pk punye pk punye pk... google mcm2 web dok cari nama anak...padahal nama Zafry tu dah mmg terpampang je cuma buat dek je hehe... ramai nau nama Zafry, tu yg cam hmmm kalau boleh cari nama yg unik skit ok gak kan.

Akhirnya bila dah rasa malas dan penat. Aku amik jelah nama Zafry yg bermaksud kemenangan. Nama pompuan lak aku amik Aimey Zafrah. Aimy tu keberkatan dan Zafrah tu kemenangan jugak.

Tapi mmg xde rezeki nak dapat anak perempuan maka terkuburlah jugak nama tu hehe....

Kalau ikutkan aku nak je letak nama panjang2 Aiman Zafry Zafryel gitu hehe tapi suami x suka plak. Lecehkan budak tu je nanti bila dah sekolah hehe... Oklah, asalkan dia setuju yg Zafry tu pun oklah.

Pada aku cara pilih nama anak ni biarlah yg ada 2 suku kata sahaja. Jika ada 3 suku kata, selalunya kita x sebut dengan sempurna contohnya Amirul....nanti kita panggil dia Mirul atau Ami je...konon nama singkatanlah. Bila panggilan camtu, makna pun takde. Pahala pun x dpt. Keberkatan pada nama tu pun hilang. Jika contoh mcm nama anak aku ni Zafry...kita akan sebut Zafry jugak kan... so bila selalu sebut tu akan jadi satu doa pada si anak. Betul tak.... ini pandangan akulah...

Nota jari : Sudahnya semua yg kuar Aiman hehe... Aiman mmg x kisah hehehe...

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster