Isnin, 27 Julai 2009

Hujan Lebat & Tenang

Entry kat bawah tu penuh emosi kan..

Sbb tadi mmg aku terlalu emosi sgt..dgn keadaan keseorg tetibe nak meluahkan rasa isi hati jadi terlebih2lah emosinye..sambil berjurai air mata dan jiran aku nampak plak..

Ntahlah ek..

Aku tak tahu cara nak melepaskan rasa tekanan perasaan ni. Lagi lama duduk rumah lagi sakit jiwa bila dapat panggilan yg memerlukan aku berfikir dan terus berfikir utk selesaikan masalah mak dan baba..

Tapi tadi bila dah keluar..dgn keadaan hujan lebat yg hampir menenggelamkan Melaka ni tadi..aku kembali sejuk, tenang..lagipun hari ni aku puasa. Alhamdulillah dugaan aku berpuasa hari ni tak dasyat sgt..cuma kesian kat baby dlm perut asyik menendang bila aku terhidu makanan hehe..

Mau tak sbb aku belikan donut utk anak2..donut yg ada coklat yg lazat giler tu hehe..6 biji RM12. Tapi aku tak tergodalah pasal aku tak lapar cuma godaan coklat tu je..tapi mmg kesianlah dgn baby yg asyik tendang je..maaf ye baby..mama puasa.

Tadi masa berbuka fuhh..marah betul dia pasal tak henti gerak dlm perut..lapar kot hehe tapi aku makan simple je sbb tetap takde selera nak makan nasi..makan roti je..

Mak..aku tengok makin ok plak. Dia dah mula ingat dan nampak normal. Lagi satu yg paling amat ketara..dia dah mula melatah semula. Aku terkejutlah sbb mak ni dah lama tak melatah sbb tak penah terkejut..terperanjat, sejak dia sakitlah. Penah aku tembak pistol mainan kat tepi telinga dia..tapi dia tetap takde respon..blur je..seolah tak dengar bunyi bising ye memeranjatkan tu tapi hari ni..hmm..oklah tu ek..

Pasal tu hati aku mula tenang kembali..pasal Zila pun dia tak ler mendesak nak pulang. Tapi sampai bila dia harus tanggung keje si Inur tu..dah ler tak bergaji..lainlah Inur pasal dah mmg tu keje dia..

Lagi satu baba aku dah bayar hutang aku pasal tadi dia kuarkan duit pencen dia. Jadi dia belanja tuang minyak kete aku lagi hehe..jadi kepala aku tak payah kusut2 nak pk duit lagi..dapatlah beli brg dapur sikit.

Ok tu jelah..aku kembali ok cuma penat sikitlah..dah ler tadi hujan tak dapat nak tido siang hehe..tapi serius ni Melaka hampir tenggelam dalam hujan tanpa henti dari tengahari sampai petang tadi. Lebat yg amat sgt sehingga banjir disesetengah tempat dan menyebabkan kesesakan lalu lintas..eh mcm ramalan kaji cuaca lak aku ni hihi..

Nasib baik kete aku tak meragam bila aku sesah air banjir yg byk tu..dah tu takkan nak genti lak bila dah terperangkap tu..sesah jelah hehe..

Tapi aku bersyukur dapat bawak kete dlm keadaan hujan lebat camni..kesian org yg bawak motor..seksa aku tengok. Tapi aku akan rasa lebih beruntung kalau bawak D-max dlm keadaan hujan lebat ni hehe..

7 bunga tulip:

Tirana berkata...

Moga-moga ketenangan ini akan berkekalan...

~mrs azmi~ berkata...

kadang2 cuaca pon mempengaruhi emosi kan?! klu kat luar tu sejuk.. rasenye org akan lebih rasional ^_^

kayteeze berkata...

Biasalah Nrina.... kita ni punya pelbagai dugaan. Nrina muda lagi. Kaktie ni dah tua pun tak larat nak tempuh dugaan...hu hu..

AhboNd 2020 berkata...

Semoga Mama lebih tabah. Inilah proses pembelajaran dan akan dijadikan pengalaman...
Ayah doakan Mama sihat dan Anak2 juga sihat. Amin

♥nrina♥ berkata...

kak tirana:
insyaallah...

mrs azmi:
gitulah..

kak tie:
itulah..pandai plak dugaan ni nak cari umur ye hehe..

ayah:
tanpa ayah disisi buat mama lebih berdikari tapi perit tu hanya Allah yg tahu..

kayteeze berkata...

Nrina, masa terima maid tu, ada surat perjanjian tak ? Baca betul2.. kalau rasa ditipu, elok report polis. Barang yang hilang tu kena report polis laa... Kak tie rasa maid tu takkan dtg lagi kalau dia curi.

♥nrina♥ berkata...

surat ade..ini bukan salah ejen. Ejen tu sah di sisi undang2. Ni masalah maid tu je..yelah..beli buah pun nasib gak dapat yg elok atau tak..inikan pulak lagi manusia..

nak repot polispun dia dah takde kat malaysia..kat indonesia..ape leh buat..takat buat repot jelah..dapatnye tidak..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster