Ahad, 12 Julai 2009

Hilang bosan

Masa ni g hantar baba ada urusan kat Hospital Besar Melaka..

Kat klinik Ortopedik..jadi disebabkan keadaan parking yg amatlah kritikal jadi aku terpaksalah parking tepi jalan besar..kat luar hospital tu..asyik kene halau je dgn guard..aku nak baca sokabar pun tak tenteram..

Aksi si Zarfan




Tak sangka lak aku berhenti dekat dgn papan tanda ni..saje je amik hehe..lagipun tak leh genti dekat dgn pintu masuk hospital tu pasal itu tempat bas nak amik penumpang..




Disebabkan baba lewat sgt so aku g balik rumah aku amik Zikry balik sekolah dulu..pastu g balik ke Hospital Besar..

Mak kat rumah menangis jerit2 tak kasi baba pegi sebenarnya..tapi bila nak ajak dia g sekali dia tak nak plak..lagipun dgn tak mandi lagi ntahlah..maid kata mak sejuk..bukan mandi air sejuk..kan ade air panas..hmm..

Ntahlah keadaan mak ni makin teruk tapi bukan penyakitnye..tapi perasaannya je..kesihatan dia ok je..

Masa ni ler aku cakap yg maid aku tak masak hape utk mak dan baba aku..mmg ler selalu aku masakkan lauk tapi hari ni aku terpaksa g awal untuk hantar baba ke hospital jadi aku tak dapat ler nak masakkan..

Pagi aku dah belikan sarapan tapi tak sangka lak bila aku balik tengahari tu aku tanya dia masak lauk ke tak tapi dia kata hanya masak nasi..alasan lauk semalam yg aku masak ade lagi..

Hishh..lama sgt ler plak maid yg sebenar tu nak balik..beza betullah org yg bekerja ikhlas kerana Allah dgn org yg bekerja setakat nak duit utk enjoy je..dah ler tak solat..asyik nak melaram je..

Kalau maid Inur tu..dia tak penah tengking mak..jadi mak tak ler rasa takut kene tinggal..tapi skrg dia takut sgt bila baba nak g cuci kaki tu..dia tak nak tinggal sorang..ntah hape yg Zila tu buat kat mak pun tak tau ler..

1 bunga tulip:

CuTeMiUt78 berkata...

uish.. nrina dah guna maid ya sekarang.. eemmm mesti ada sesuatu yg maid tu dah buat kat mak nrina.. tu yg mak nrina takut je kot..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster