Isnin, 27 Julai 2009

Tensionnyerrr..

Aku tengah tension giler skrg ni...

Terlalu byk masalah yg menimpa. Sebenarnya bukan masalah aku tapi aku kene ler pk pasal aku terlibat.

Masalah Inur yg masih lum balik dari Batam.

Masalah Zila yang asyik kata nak balik ke Kuantan.

Masalah mak dan baba takde sape nak jaga kalau Zila balik Kuantan. Tapi aku dah sms kat semua adik beradik. Abg aku nak jaga tapi ntahlah..sampai bila..

Masalah kehilangan barang emas emak dan duit baba yang masih lum selesai.

Masalah mak mengadu kat sedara mara dia katakan anak2 tak pedulikan dia dan aku dah kuarkan semua duit simpanan mak utk dibahagikan pada adik beradik..

Aku tak ler seburuk itu nak amik harta mak aku dan guna sewenang2nya. Aku amik keluarkan dulu sbb nak bayar org gaji..bukanlah semua duit dia aku kuarkan. Tapi dah itu pemahamam dia jadi nampak sgt buruk betul perangai aku dimata adik beradik mak.

Susahlah..nak kata sakit tak sakit ler kalau masih boleh menuduh aku tahap gitu. Yg selama ni aku sentiasa datang rumah setiap hari bawak lauk, hantar baba cuci kaki, belikan barang dapur tu ape semua tu? Takkan hari minggu aku nak cuti sehari tak datang kat rumah dia pun salah..apsal anak lain hari minggu tak dapat tengok mak tak plak diorg nak marah..

Dia langsung tak pk yg aku ni tak bekerja..lainlah adik beradik yg lain yg sibuk tu pasal keje..dah tentulah ade gaji.

Aku mana nak datang gajinye..dah ler susah payah pegi balik belanja itu ini..mana nak datang byk duit.

Kalau diorg susah payah keluar bekerja setiap hari takpe sbb tiap bulan ada masuk duit. Aku? Nak harapkan hubby bagi tapi bukan byk sampai ribu2 pun..adakala terpaksa kuarkan duit bank aku utk tampung lebihan perbelanjaan yg aku nak gunakan.

Lagipun apa ler kata hubby aku asyik belanja je..habiskan duit. Tapi korang bayangkanlah..tiap kali kuar rumah..tak byk sikit pun tetap kene kuarkan duit. Duit minyak kete aku setiap minggu RM30..kalau anak2 minta belikan makanan, belikan lauk atau makanan utk bawa kat rumah mak kalau aku tak sempat nak masak. Kalau masak pun aku kene beli barang mentah tu semua utk masak. Setiap hari tau..setiap hari.

Itu belum lagi bil kat rumah mak yg dah guna duit aku. Baba kirim barang beli utk rumah. Semua tu duit aku. Bila mintak kat baba..takde duit sbb dah hilang katanya. So mmg bulan ni aku sesak sikit. Kalau RM50 tu tak sampai sehari pun leh habis.

Mak tu dah kata tak nak duduk rumah dia lagi. Bila duduk rumah aku sibuk nak balik rumah dia. Dah duduk rumah dia..nak lari jugak. Nak duduk dlm hutan agaknye. Ada masa mmg aku hilang sabar dgn sikap yg sakit ni tapi dia bukan sakit badan ke ape ke..dgn penyakit nyanyuk dia yg makin menyakitkan hati org lain..terutama anak2. Lebih khusus anak yg sentiasa amik berat pasal diorg. Kan baik aku buat tak tau je..tak sakit hati..tak tambah dosa..tapi mampu ke aku buat tak peduli hal diorg tu? Camne pun jari semua tertunding pada aku jugak pasal AKU TAK BEKERJA!!!!!!!

Aku dah bosanlah dgn semua ni. Hidup dlm kongkongan. Dah ada org gaji tapi masih lagi menyusahkan aku. Ntah hape pihak Imigresen Batam bangang tu buat..keje lembab untuk uruskan hal Inur tu..kata passport dan ic tak samalah..bodoh bangang punye masalah yg tak settle lagi sampai skrg dah masuk 3 minggu.

Si Zila tu pulak sibuk nak balik jumpe pakwe dia. Dah ler tak buat ape pun kat rumah. Pemalas. Rumah dah kotor sgt dah. Masak pun nasi asyik hangit je. Tau tengok tv je. Kot iye pun ejen dia tak ganti yg lain plak. Ni aku yg pecah kepala nak pk camne nak selesaikan masalah ni. Dah ler masih dlm warranty hal org gaji ni..mmg patut ejen yg bertanggungjawab tapi dia buat diam je..nak aku paham masalah dia. Masalah aku ni sape nak paham!! Kalau aku boleh selesaikan aku tak payah amik org gaji.

Dgn perut aku yg makin membesar. Pinggang aku makin sakit. Badan aku yg lemah..masih jugak aku yg diharapkan utk jaga...balik2 kat aku jugak..aku jugak..aku..aku..aku...

Macam dah tak wujud anak lain dah dlm keluarga mak baba aku ni...

Hisshhhhhh...mmg tension sgt. Rasa lebih baik mati jelah..tak ler nyusahkan sape2 nanti. Selesai masalah aku.

Tapi..cukup ker bekalan amalan aku nak mati ni huhuhu...lagi masalah..

4 bunga tulip:

Tirana berkata...

hehehe..maaf..kak tirana nak tergelak ayat yang last tu..belum tentu bila kita mati, selesai masalah ye tak? Masalah kita dgn orang2 kat dunia ni selesai tapi masalah kita di dalam kubur, tak dak siapa yang tahu...

Boleh ke kak tirana nak suggest..tapi suggestion ni tak logik kot..saja nak ceriakan Nrina.. Nrina kata diorang2 yang kerja tu..tak diharapkan jaga emak dan baba..sebab Nrina tak kerja, Nrina kena jaga emak dan baba..so sekarang ni pergi cari kerja..hehehe..(menghasut pulak kak tirana ni)..ala jadi salesgirl pun ok aper..asalkan kerja so that orang tak boleh tuding jari kat kita..hehehe..gurau aje..hilangkan tension tu dengan ketawa...

♥nrina♥ berkata...

kak tirana:
hahahaha..mmg tergelak jugak..betullah mmg suami dah cadangkan..kejelah kalau itu dapat memberi keadilan utk diri sendiri supaya ada alasan jugak..
tapi rasanya tetap tak jugak kot pasal alasan lain plak diorg guna pasal rumah saya antara yg paling dekat dgn rumah mak walaupun jaraknye 20minit..kalau naik kete ler hehe..

farah : m0mma HD berkata...

..rina...moga perngorbanan rina ni berbaloi..
ye la...mak dok cerita camtu kat sdara mara
harap-harap diorg x caya..
lgpon diorg pon maklum kan
mak rina dah nyanyuk...
kita kena sabar je la..( wlpon saya sdiri belum tentu leh sabar...hehhehe)

ria, dah kata yg lain keje...rina je x keje and kena jaga mak
apa kata..suh diorg wat masuk rm50sorang tiap bulan.ringan beban rina

♥nrina♥ berkata...

Farah:
tulah..nak cerita hal keluarga ni cam buka pekung je..tapi hakikatnye..hanya sorang je anak dia yg bagi belanja tiap bulan daripada 6 org tolak 2 pasal anak pompuan yg tak keje hehe..tapi hubby saya bayarkan bil astro hehe. Org dengar kata mmg tak patut hmm ntahlah...ni nak kutip duit bayar org gaji ni ntah boleh ke tak..harap2 mudahlah diorg keluarkan duit..dah ler jaga tak nak..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster