Isnin, 6 Julai 2009

Ntahlah..

Ape ek nak citer hehe...

Aku dapat berehat ler sejak hubby balik ni..

Fikiran pun boleh waras balik dan tak ler aku jadi tarzen terjerit2..

Tadi hubby g hantar baba cuci kaki so aku dapat berehat ler kat rumah..

Tak masak plak tu pasal malam kang hubby nak belanja makan kat luar..

Aduh..indahnya waktu ini..lama sungguh rasanya tak bersantai dan ringan kepala seperti hari ni..

Tapi sayangnya ini bukanlah selama-lamanya..nanti hubby balik kerja kat sana..aku akan meneruskan rutin seperti biasa.

Pasal mak..hari tu ejen pembantu rumah tu terpaksa gantikan org lain sbb nak uruskan permit dan visa bekerja selama 2 tahun untuk pembantu rumah kitorg tu..

Mak faham dan sedih sbb rindu kat Inur tu..tapi bukannye lama..urusan tu dlm seminggu atau lebih awal lagi..dia kene pergi Batam bersama ejen utk uruskan semua benda tu..

Semalam(Ahad) ramai gak yg datang rumah mak..aku dan mertua aku..ngah dan adik suami aku..abang aku yg kat muar dan abang aku yg kat bukit rambai tu jugak..

Lepas maghrib baru balik..so mak aku byk betul permintaan selera dia..

Nasib baik aku mmg ada bawakkan lauk sambal tumis kegemaran dia tu..so dia makan dgn penuh selera..pastu..nak satay plak..pastu nak kopok lekor..hmm..layan jelah pasal ade pasar malam yg berdekatan..tu lum masuk bubur kacang yg kakak ipar aku bawakkan..laksa lagi..huhu..dah ler ubat tak makan..lantaklah..

Satu hal lagi yg aku cam tak puas hati pasal pembantu mak ni kan...dia ni guna hp baba mcm dia punye je..ada baik ade buruk sbb aku tak payah call dan boleh sms je nak bitau ape benda tapi kebanyakkan dia guna utk peribadi dia..

Mmg betul aku tak letakkan jurang antara aku, keluarga aku dan dia. Dia boleh makan dan guna barang kat rumah sesuka hati..tapi bab telefon ni susah sikitlah.

Memula mmg bagi pinjam sbb dia nak hubungi keluarga dia..tak kisahlah sbb aku ingatkan jaranglah tapi rupanya selalu..hp aku dulu habis rm8 dia guna sbb dah mmg itu je kredit yg aku ada masa tu.

Dia tak reti guna telefon tetap so lagi ler bagus sbb tak ler melambung bil telefon dan hp..

Aku heran sungguh dari RM97.00 ada dlm hp baba masa dia baru datang..skrg tinggal RM2.00 je..2 minggu je..

Padahal aku dah pesan masa kredit hp baba tinggal RM27.00..dia jgn guna lagi untuk hubungi keluarga sbb nanti tak sampai sebulan kene topup balik sbb sebulan lagi baru tamat tempoh..dia kata iye..

Tapi tengoklah..hmm...kene kira ler kan duit tu nanti tolak gaji dia..tapi yg susahnya dah bercampur yg baba aku guna..so aku tolak RM50 je..ok ke?

Aku mmg nak belikan dia sim kad..dan hp..jgn dia kacau hp baba lagi..susahlah sbb lum lagi tamat tempoh kene topup..

Skrg ni aku tengah bz cari sim kad celcom XL Sucses...ape susah sgt nak cari nombor 014-5xxxxxx tu..

Duit minyak kete aku pun tak tahan dah pasal dah byk tempat aku berjalan semata2 nak cari sim kad tu..yg pelik kenapa yg aku cari takde..hmm...saje je nak nyusahkan aku..

Kalau hubby baca ni mesti dia marah hehe..aku je yg suka susahkan diri..bukan ape sbb pembantu tu kata celcom xl sucses tu lebih jimat berbanding line telefon lain..ntahlah..

Tapi bukan salah pembantu tu jugak pasal dia dah suruh aku beli X-Pax yg biasa tapi aku ni berdegil nak jugak cari..tak puas hati aku tak jumpe sim kad tu..

Ade lagi tu..dia ni tak pakai tudung lak bila nak pergi hari tu..aku tanyalah tudung mana..dia kata dlm beg..hmmm..gambar dlm passport pun tak pakai tudung...mungkin dia tak mampu beli tudung jadi aku belikan tudung..tapi dia tak pakai jugak..tapi kalau keluar dgn aku..dia pakai tudung..camne tu ek...pelik lak aku rasa..tapi alhamdulillah buat masa ni solat dia tak penah tinggal aku tengok..

Eh..panjang lak..dari tak tau nak citer ape tetibe je leh bercerita berjela2 hehe..
Biasalah aku ni kan..
Ok...aku nak tido hehe..

3 bunga tulip:

julietchun berkata...

baik cpt cari hp utk dia, senang tak payah nak gaduh2 pasni.

kayteeze berkata...

Hi hi... biasalah Nrina, bila ada bibik lain pulak ceritanya. Pandai2lah selesaikan masalah ni.. yang penting mak dan baba Nrina tu okay sekarang.

CuTeMiUt78 berkata...

ish.. payah gak tu kan.. better cari kan satu utk dia..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster