Khamis, 23 Julai 2009

Beli jugak hp ni

Ok..aku kata dari mula tujuan aku ke Tesco masa besday Zarfan hari tu pasal nak beli hp utk maid kan..haa..inilah dia..








RM78.00 je mmg aku cari yg bawah seratus pun hehe.. 

kalau nak jaminan lagi 2 tahun kene bayar lagi RM8 maknanya jaminannya selama 3 tahun


Semalam (maknanya 13/7) aku baru tau yg barang kemas yg mak aku simpan dah hilang dari simpanan.

Semua ni berlaku masa maid sampai dan mak baba pindah rumah diorg. Barang mak semua maid yg kemaskan so aku mmg langsung tak tahu menahu mana letaknya beg yg mak letak brg kemas tu semua. Terakhir yg aku nampak ada kat rumah aku..

Beg tu berpindah randah ikut mak jugak pasal tu ade yg terlepas pandang beg tu. Ntahlah pening dah kepala aku mencari dan mencari beberapa hari tapi tak jugak jumpe.

Ayah mertua aku leh ler jugak menilik brg hilang ni tapi ini sekadar ikhtiar je..dia kata brg tu hilang waktu siang dan dah jauh..

Kat kepala hotak aku ni hanya pk maid Inur tu je. Sbb aku dah buat sportcheck kat maid Zila tapi takde kat dia.

Dia yg kemas brg mak jadi hanya dia je yg tau dlm beg tu ade barang kemas mak. Dia plak ke Batam urusan permit dan punye peluang amik brg kemas mak bawa ke sana utk dikirimkan ke keluarga dia huhuhu..jauhnye prasangka aku ni.

Tapi sape lagi yg nak dituduh tu...Ya Allah...kenapalah dugaan ni plak yg diberikan. Dah ler habis beribu utk amik maid tapi hilang lagi beribu dgn tak dapat dikesan.. bape byk dosa ler nak tebus ni agaknye..mak setiap tahun bayar zakat tapi kenapalah nasib mak camni sekali Allah beri..dgn penyakit nyanyuk..dan mcm2 masalah plak yg melanda..

Aku ingat tak nak beli hp lagi sebelum nampak dia datang balik. Kat kepala hotak aku ni hanya pk dia dah lari balik ke keluarga dia sbb dah dpt habuan besar brg kemas mak aku tu. Langsung tak hubungi aku walaupun aku dah bekalkan hp aku utk dia pakai kat sana. Dah ler lewat dari yg aku sangka..katanya seminggu tapi ni dah lebih seminggu..alasan pilihanraya kat indonesialah..sekat rakyat tak leh kuarlah..ntah iye ke tidak ler kata ejen tu..ntah2 Inur tu dah lari dan dia tengah cari..agaknyelah..aku skrg pk negatif jelah.. 

Susahnya nak percayakan org 100% skrg ni. Nampak baik tak semestinya baik..itu lumrah ler tu. Org yg jahat takkan nak tunjuk muka jahat plak kan..mestilah berlakon tunjuk baik supaya dapat kepercayaan org. Ya Allah...tak elok menuduh tapi aku tak tau nak buat ape lagi dah nie..

Aku dlm keadaan amatlah serba salah skrg ni..tak amik maid pun masalah..dah amik maid pun masalah..heiiii...tensionyerrrr...

5 bunga tulip:

Tirana berkata...

kak tirana yang baca kisah Nrina ni pun letih apalagi Nrina yang menghadapinya..Berdo'a sajalah banyak2..

farah : m0mma HD berkata...

..wah, rina
...ishhh kalau farah ler
jgn harap ler nak bekal kan henpon pd maid
nak kasi dia guna tlepon umah pon idak..jgn harap

ati budi org ni kita x tau
dah kenal 10tahun pon
dia stil bole tikam kita dr blakang

manusia ni senang gelap mata kalau nampak benda berharga terpampang depan mata

aduii la...rina
sabar yea

julietchun berkata...

sekarang ni memang payah nak teka orang baik atau tak. dan memang ko kena berhati2 ngan maid sebab dah banyak kes jadi maid curi barang majikan. tu henfon keluaran sykt mesia kan, ade tgk dlm berita aritu.

~~ciklinn~~ berkata...

alahii rina.... kesiannyer.... itulah serba salah kan kalu camnie... betull tu kita mmg takleh tau samada org tu baik ke jahatkan..

♥nrina♥ berkata...

kak tirana:
tq kak hehe..mmg letih woo..

farah:
itulah..kengkadang tak sampai hati sbb kesian tapi dia plak tak kesian kat kita ni..
ape punye manusialah kan..

julietchun:
aduh..itulah pasal..apsallah aku ni percaya sgt kat dia ek..
ha'ah hp tu ler...tapi hampeh gak pasal kene cas walaupun tak pakai huhu..bateri tak tahan lama..
tak kisahlah bukan aku pun yg pakai muahahahaha...

ciklinn:
hmm..nasiblah..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster