Ahad, 21 Mac 2010

Tabiat berbelanja

Aku mmg suke shooping..dan sgtlah boros orgnya sejak azali...

Semua pompuan suke shoopingkan..tapi ade gak yg tak suke tapi kuranglah peratusannya kan..

Camne aku pasang niat utk tak beli barang pun..kalau melangkah keluar je kaki ni dari rumah..mesti habis duit..walaupun setakat Lori Pak Tam jual ikan dan sayur yg lalu depan rumah aku tu..

Tapi walaupun aku suke shooping..barang yg aku beli biasanya aku pastikan tak mahal tapi bila tak mahal tu aku akan amik byk ler pulak...jadi mahal jugaklah cuma brg byk ler..

Pakaian
aku akan pastikan pakaian tu tak melebihi RM50..tapi biasanya aku cari yg bawah RM30 je..kengkadang je terlajak mahal bila dah terlalu berkenan sgt sampai tak leh tido malam hehe..tapi biasa citarasa aku yg kat pasau malam je sbb leh mintak kurang hehe..kalau yg bundle lagi aku suke..kalau kene citarasalah..

Tudung
sama gak mcm baju..tapi kalau yg harga belas2 rm je aku sambar terus kalau berkenan. Cuma kalau makan puluh tu aku kene pk elok2..tapi biasalah jugak yg kat pasau malam je tapi ade gak yg kat shooping tu..asalkan aku berkenan dan murah.

Kasut
aku suke pakai sampai jahanam..skrglah sbb aku suke kasut aku skrg(suami yg belikan masa kat Bandung dulu-sayang ayah hehe)..dah setahun pakai..tak terfikir nak tukar lagi...lum jumpe yg berkenan kot hehe...masa keje dulu mmg bertukar je tapi ape ke jadahnye skrg nak bertukar..ade yg suami aku bertukar jadi hijau plak kang hehe..

Beg
aku tak pakai sgt beg tangan (beg masa hantaran kawin pun leh kira bape kali je pakai)..aku pakai beg sandang je..sbb aku sukkeeeeee sgt beg sandang..kawan aku penah cakap aku suke bawa beg sekolah hehe..lum dengar lagi org kene ragut pakai beg sandangkan??? Takat ni aku ada 3 beg sandang termasuk 1 beg sandang baby hadiah org bagi hehe.. (beg yg 'prada' tu pun suami yg belikan jugak-tq ayah muah..muah..)



Cermin mata
yg aku guna skrg ada 3..1 pakai selalu..1 lagi pakai masa ngadap komputer..1 lagi simpan dlm beg kalau2 terlupa nak pakai cermin mata yg biasa..

Tempat Makan
Paling mahalpun aku g McD kot hehe..tapi kalau kat tempat yg lebih mahal cam restoren ke..kene ade suamilah yg kuarkan duit..takat aku ni dgn anak2 ni masak nasi kat rumah makan dgn kicap jelah ngeh ngeh ngeh...

Emas
aku tak suke yg sarat2..yg aku pakai skrg pun rantai hadiah kawin dan gelang yg mak belikan dulu..oh ye cincin masa merisik dan bertunang ..yg terakhir aku beli cincin berlian sbb tak muat nak pakai cincin merisik dan tunang(masa gemuk dululah)..eleh..RM200++ je harganya..mahal lagi jam bonia aku masa hantaran kawin dulu hehe..lagi satu aku suke cincin yg RM10 kat JJ tu..dah 2 aku beli..tapi skrg tak leh pakai sbb aku kononnye jari dah kurus hehe..

Mekap
tak suke sgt..ada beli tapi asyik lupe je nak pakai..kira kalau bedak muka tu leh tahan sampai 2 tahun..gincu..3 tahun pun lum habis pakai lagi hahaha...ni semua akibat malas punye pasal...

Lagi satu hal aku suke beli...brg kat rumah ni..ape je yg berkaitan rumah..nak senaraikan mmg panjang sbb rumah pun mmg semak dgn brg2 yg aku beli tu..tujuan aku beli bukan membazir(tapi boros) semua ada kegunaannya..bagi memudahkan keje aku..terutama brg dapur..senjatalah kononnye..padahal bukan masak sgt pun..

Tapi aku tak suke pinggan mangkuk..dah berlambak pun kat rumah dapat hadiah kawin dulu..

Cadar byk gak aku beli tapi yg RM50 je..bukan mahal tapi byklah aku beli muahahaha..pastu pening kepala nak sumbat mana sbb besar..

Suke sgt beli barang Cosway..pasal aku ahlinye..kalau tak beli tak dapat kupon dan tukar brg dgn harga murah..brg yg aku tukar tulah melambak2 kat rumah..

Ntahlah...segan jugak bila suami dan org luar tegur rumah aku byk brg..tapi aku susahlah nak kemaskan..bila susun cantik pun tetap org kata semak..kalau sepah lagilah semak..

Bila dipk pk pk..ahhh lantaklah...yg duduk rumah ni aku..yg buat keje kat rumah ni aku..kalau kemas tapi aku susah nak buat keje sbb tak dapat nak cari barang..bukan ade org lain pun nak tolong..jadi..aku punye sukelah nak semak ke sepah ke..rumah aku..aku punye pasallahhh...

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster