Jumaat, 16 Oktober 2009

Cermin mata

Kali ni nak cerita pasal cermin mata aku plak..

Sebenarnya cermin mata yg penah aku beli ada 5 pasang sebenarnya.

Pertama kali aku beli masa aku form6 pasal aku duduk paling belakang dalam makmal pasal kelas tak cukup. Masa tu aku dlm aliran sains yg aku paling tak suke tapi dapat pindahlah lepas tu kat aliran sastera. Kat depan semua budak cina..hampeh je.

Disebabkan aku tak nampak ape yg cikgu tulis dan selalu pinjam buku kawan utk tulis balik nota jadi aku terpaksalah buat cermin mata hehe..rabun jauh rupenye..tapi silau pun ye..Harga cermin mata tu RM300.

Yg kali kedua aku beli masa aku keje..pasal masa tu konon nak yg kanta berubah warna bila terkene matahari..RM300 jugak harga cermin mata tu. Byk gak jasa cermin mata tu. Kira aku bercinta dan bertunang dan berkahwin pun masih lagi pakai cermin mata tu hehe. Ntah mana aku simpan agaknye..

Pastuh..konon nak tukarlah pasal dah bosan plak. Kanta dia jadi kuning..tak cerah sbb asyik bertukar warna kot hehe..lagipun power aku makin bertambah.

Jadi aku belilah yg ni..klik on hehe..kira kalau panas aku kliklah cermin gelap tu..Harga RM240

Tapi ada tapi hehe...pasal berat sgt plak rasa bingkai dia. Aku tak selesa nak ngadap komputer lelama..pening kepala aku pasal tertekan kat batang hidung sampai berbekas..



Tak sampai 4 bulan aku tukar yg ni plak. Utk keselesaan aku mengadap komputer dan buat keje..tak ler asyik nak pegang je cermin mata tu pasal berat sgt..harga RM120


Pastu yg ni paling terbaru..sbb2 aku beli hehe..takde sbb yg pentinglah pasal dah gatal mata lak tengok harga dia..RM79 je. Gara2 nak cari cermin mata mak..aku plak terbeli cermin mata jugak hehe..



Jenis yg klip on jugak pastuh harga murah. Makin lama makin murahkan..hehe..lagipun aku suke berbingkai pasal leh tutup wajah sebenar aku..mmg pun pasal ramai yg tak kenal aku sejak aku pakai cermin mata ni hehe..

Tak puas hati aku beli cermin mata awal dulu pasal mahal giler..yelah mungkin pasal tak tau nak pilih lagi..dan cermin mata yg dlm gambar ni semua ada dlm beg hitam aku tu..standby kalau cermin mata yg biasa pakai tertinggal kat rumah hehe.. 

Lepas ni harap aku takdelah nak tukar lagi..tapi kalau pegi lagi kedai cermin mata mesti ade je yg aku berkenan nanti huhu..harap power tak bertambah supaya aku tak pegi lagi kedai cermin mata hehe..

3 bunga tulip:

yulies berkata...

pasni lense la pulak.. hehe..

"jujus" berkata...

yang warna pink tu beli kat mana yer? sy tgh survey2 spek lagi nih..lawa la pulak yang warna pink tu..

kak feri berkata...

cantik la yg br pink ni... bli mn, brand pe ye? blh cr kt sini...

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster