Khamis, 18 Mac 2010

Makan & Diet

Makan & Diet..

Sgtlah berbeza keadaannya..

Aku ni suke tengok rancangan Oprah tu..yelah realiti kehidupan manusia yg kita terfikir dan tak terfikir berlaku..

Ade ler hari tu aku tengok citer ttg sorang pompuan gemuk ni..dia nak cuba ubah kehidupan dia jadi lebih sihat..

Aku setuju kata2 dia..

Sebenarnya..bukan ape yg kita makan yg buat kita gemuk tapi nafsu..kuasa minda kita yg buat kita nak je makan..walaupun kita baru je lepas makan.

Aku camtulah...dah makan roti sampai kenyang tapi nak jugak lagi makan nasi..pastuh minum oat ler kononnye pastu..diet pebenda gaya tu..itupun masih jugak rasa lapar..bukan lapar perut tapi lapar tekak..ade je benda yg nak dikunyah..

Kalau masak tu..makan bertambah2..kalau tengok nasi penuh sepinggan mmg takut tapi tambah 2 3 kali tak perasan plak walaupun letak sikit je nasi..hishh..ape nak jadilah aku ni..sekali makan tu..tak habis nasi dlm periuk tak sah..tapi 3 org makan sekalilah hehe..2put je..

Badan ni naik mmg cepat tapi nak turun mmg lembab..kejap je makan dah naik 2 3 kilo tapi kalau tak makan satu hari...tak plak turun walaupun sekilo..

Rasa nak hempas je mesin timbang tu..ape ler salahnye turun lebih dari 60 tu..cecah sikit 59pun akan buat aku bersemangat balik..ni tak..paling bawah pun tepat kat garis 60 tu..

Dulu aku boleh tahan lagi tak makan nasi tapi sekarang ni...fuhh!! menggigil beb..paling kurang pun nak gantikan nasi tu..5 keping roti dgn minum oat..itupun mmg rasa tak cukup..

Kecewa..mmg amat kecewa..

Oh..jusmate5 tu aku lum minum secara tegar..sbb mmg tak sedap..dan aku tetap jugak rasa lapar giler lepas tu..tak tahan nafsu..lagipun aku tengah menyusukan Zahran jadi tunggu dia besar sikit lagi kot..aku takut dia lak jadi kurus haha..

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster