Rabu, 17 Mac 2010

Nakal

Sebenarnya aku penat dgn kerenah anak2 yg semakin membesar ni..

Puas aku tahan diri aku supaya tak marah tapi makin ditahan makin melampau..

Rumah
Mmg tak dapat nak kemas lebih dari sejam..sampai aku dah malas nak kemas rumah disebabkan sakit hati.

Mainan
Sentiasa bersepah..suruh kemas tak sampai seminit..sepah balik..sampai ke luar rumah..aku buang je kat tong sampah kalau dah sakit hati sgt tu..

Makan
Mesti bersepah..yelah budak2 mmg makan bersepah tapi kat rumah aku ada peraturan tak leh sepah..jadi nak tak nak dia kene pakai mangkuk utk tadah ape yg dia makan..
Zarfan selalu makan sambil berjalan..masuk bilik, berlari2 fuhh!! sgt aku tensen dgn perangai dia..mengundang semut tu yg buat aku naik hangin..

TV
Asyik kartun setiap hari..kuasa tv ni lebih hebat dari segalanya. Diorg boleh dengar arahan bila tv tutup je...kalau bukak..camne ko jerit pun dia tetap melekat depan tv tu..

Keje sekolah
Zikry buat terlalu lambat...kalau dari lepas balik sekolah tu..sampai ke petang masih lum siap padahal selai dua je keje sekolah dia..nak siapkan mcm satu buku punye lama..

Barang
Zikry selalu hilangkan alat tulis dia..yg geram tu..alat tulis yg ditukarkan tu sgtlah buruk dan tak leh pakai..dah tulis nama pun masih leh hilang..geram betullah..dah tu botol air pun asyik tertinggal kat sekolah..dah ler aku baru beli..
Zarfan plak tak kira ape je barang dlm rumah ni terutama mainan..mesti nak bawa keluar rumah..kalau yg pakai bateri tu..bila kene hujan..habislah tak leh pakai lagi..

Zahran
Menangis bila aku sgt letih..bila tak letih tu tak plak dia nak bangun sampai aku terpaksa kejutkan dia..(si kecik pun kene marah tau hehe)

Aku
Malas tak bertempat kengkdg terlebih malas..bila org nak datang rumah baru nak kemas..letih je memanjang..baju kalau tak seminggu tak berlipat tak sahlah..
pinggang ni plak asyik sakit je..nak buat keje byk sikit tak leh..bosan aku..
Dulu rajin plak mengemas walaupun dlm keadaan memboyot..mesti Zahran ni punye perangai kot..
Lagi satu..yg malas aku nak ngadap komputer ni..nilah..tak leh nak genti..jadi ketagih plak..segala keje tak jadi..benci sgt..tapi bila lama tak ngadap tu rindu plak hihi..

Bila kenangkan perangai anak2 aku ni..sakitnye hati. Tapi bila g jenjalan tgk anak org lain sama nakal..barulah aku rasa lega sbb senasiblah mak budak tu dgn aku. Tapi kalau tgk budak yg dok diam je..dengar je kata mak dia dan tak bersepah buat hal sendiri..fuhh...jelesnya..tapi lebih aku jeles bila tgk keluarga berjalan bersama..ada ayah, ibu dan anak2,happy..aku jeles dan sedih..sbb aku boleh rasa keadaan camtupun sebulan sekali je..tapi kengkadang lebih dari sebulan sbb kalau suami balik pun lum tentu dia ada masa bersama keluarga sbb dia bz dgn hal dia bila balik sini..dgn urusan bisnes dia..kengkawan dia..hmmm...

1 bunga tulip:

AISYAH HANI berkata...

Bebudak ni kalau dah mengadap asteruk chanel 611 ke atas jangan harap la mak ayah nak tengok citer lain...

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster