Khamis, 15 Oktober 2009

Belajar ye..

Kerap plak cikgu suruh Zikry bawa balik buku utk siapkan keje sekolah yg tak habis dia buat kat sekolah tu. Main je lebih pasal tu tak siap keje..

Jadi aku ler nak siapkan dia kat rumah ni hehe..

Memula mcm2 alasan dia bagi..penatlah..letihlah..haus..

Yg paling aku panas hati dia leh cakap..buat keje sekolah siang hari..malam hanya utk tido..tapi bila aku suruh buat siang dia bagi alasan yg macam2 plak..

Jadi biasa aku dera dia habiskan keje sekolah ada sampai kul 1 pagi pasal dia mula lambat dan buat lembab sgt..

Tapi kali ni dia buat petang..itupun pasal aku kunci pintu bilik supaya dia tak leh bukak komputer hehe..

si adik pun sibuk nak buat keje jugak..



tengah perah otak..

ntah pebenda yg dia tulis pun tak tau ler..tapi dia banggalah pasal dapat tulis kat buku tu..

lebih bersemangat dari abang dia...

macam dah teror sgt..

keje sekolah abang dia..

buku byk sbb aku kuarkan semua buku sekolah yg lama utk dia ulangkaji..


Akhirnya siap jugak tapi yg aku tengok Zikry ni kalau bab mewarna palinglah dia malas. Hmm...macam aku jugaklah hehe..

2 bunga tulip:

julietchun berkata...

main lebih penting dari buku.

Zyma Saad berkata...

Owhhhh rajin nyer bebudak nihhhh.
:)

http://zymasaad.blogspot.com/

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster