Khamis, 6 Ogos 2009

Kebetulan

Mungkin ini sengaja Allah nak tunjukkan pada aku agaknye..

Ade ler satu hari tu aku dlm perjalanan nak pegi tengok mak dan baba yg tinggal kat rumah abang aku tu.

Tapi aku byk singgah tempat lain sbb nak belikan mak mee rojak yg dia suke tu dan byk lagi tempat..

Dan kebetulan plak sedang aku dlm perjalanan. Aku ternampak abang aku yg sorang lagi rasanye baru balik dari Pasaraya Mydin tak silap aku..

Ntah camne ek kebetulan aku terperasan org yg dlm kereta tu sedangkan kereta itu bukanlah kereta dia, kereta adik ipar dia. Masa tu aku kat simpang pusing keliling tgh tunggu kereta yg byk tak henti2..jadi aku dapat lihat dgn jelas tanpa rasa keraguan..

Mungkin Allah sengaja gerakkan anak mata aku supaya lihat org yg dlm kereta tu. Dlm hati aku mungkin jugak dia baru g tengok mak dan baba yg mmg dekat sgt dah tu dgn Pasaraya Mydin tu.

Tapi bila aku tanya mak dan baba aku..takde pun org yg datang. Jadi aku terus diam jelah tak nak mak dan baba lebih marah dan kecik hati dgn abang aku yg sorang ni.

Sampai hati dia ye. Bershooping ada masa..tapi nak tengok mak dan baba walau sekejap..huhu..tak cukup masa..aku tak tau ler ape masalah dia masa tu mungkin nak kejar masa atau ape tapi...

Sejak mak dan baba duduk rumah abang aku tu mmg dia tak datang pun jengah. Telefon pun baru je tadi..hmm..itupun dah rasa bersalah sgt kot dan rasa tak tenteram jiwa sbb perbuatan dia yg tak memikirkan keadaan mak dan baba ni lepas dia halau org gaji dulu tu.

Ntahlah ek..aku pun bukanlah nak kata aku ni anak yg baik sgt. Tapi sekurang-kurangnya aku yg selalu amik tau hal mak dan baba. Skrg ni aku rasa..cukup2lah aku yg selama ni asyik berkorban. Dah tiba masa aku nak berehat plak.

Aku dah puas berusaha..dulu aku jaga..tak larat aku carikan org gaji..org gaji plak dah jadi perompak..jadi ape ler daya aku lagi nak buat skrg ni..

Lantak diorglah pk camne nak selesaikan masalah ni. Kalau nak cari sendiri pembantu rumah tu..carilah..aku batalkan jelah ejen yg aku ada skrg ni..mmg kurang ajar sbb tiap kali aku call dia reject call aku pastu terus off hp. Tau plak takut..

Aku dah tak nampak jalan penyelesaian pada hal org gaji dgn ejen yg aku ada skrg ni...janji yg hanya kosong...dari sehari ke sehari yg dijanjikan sampai berminggu tak jugak selesai..sampai bila aku perlu tunggu pun tak tau ler..bukan selesaikan masalah yg sedia ada tapi menambahkan lagi...

5 bunga tulip:

kayteeze berkata...

Nrina....

dalam keluarga ni, tak semuanya sama perangai...

dan anak2 pun gitu...

so, bersabarlah...dan bersyukurlah, sebab kita masih boleh berfikir dengan matang, tak seperti orang lain yang hanya mementingkan diri sendiri....

Suzi berkata...

salam nrina, setuju ckp kak tie.
byk2 bersabar dan doa pada Allah moga permudahkan segalanya...

CuTeMiUt78 berkata...

eemmm betul bagai dikata.. tak semua adik beradik sama pemikiran..

apapun byk2 kan bersabar ya

julietchun berkata...

tak dapat ganti inur lagi ke? ejen skang ni pun bermasalah gak,sabarlah.

♥nrina♥ berkata...

kak tie:
kalau kita je yg boleh berfikir..kita je yg sering makan hati..

suzi:
insyaallah..

cutemiut:
hmm..kan bagus kalau sepakat semua..tak ler pecah kepala nak pk camne nak selesaikan masalah..

juliet:
ejen bangang tu pun satu hal..nak lari jugak agaknye..duit nak cepat..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster