Isnin, 17 Ogos 2009

Dari tar ke simen plak..







Gambar ni utk tatapan ayah kat sana..

Diorg dah siapkan dah semua..alhamdulillah..cepat je siap..kul 10pagi mula kul 3ptg dah habis..

Dapatlah mama kuar lepas tu bawa baba cuci kaki.

Untuk pengetahuan korang semua..dulu kan aku citer tempat tu di tar oleh mat gelap kan..tapi sejak berbulan2 lamanya..lepas dilanyak kete D-Max berulang kali maka tar tu dah takde dan tanah bawah tu dah tergembur..maka wujudlah spesis tumbuhan yg dinamakan rumput membiak semula disitu dan menjadi tandas utk segala kucing kat taman ni...

Daripada semak mata tengok rumput dan taik kucing tu maka aku cadangkan kat suami supaya disimen jelah plak..lepas ni aku tak tauler ape yg jadi hehe..

Tapi yg aku rasa skrg ni...yelah..bila punye jiran yg mementingkan kebersihan rumah dia tu..aku jadi risaulah sbb dah buat kawasan rumah dia kotor dgn saki baki tanah merah yg ada masa diorg buat simen tu..

Pastu yg paling tak best..tiap kali basuh lantai..air terus mengalir pegi depan rumah dia huhu..kalau dulu air meresap ke tanah dan kalau mengalir pun sikit je..

Penah gak aku tengok dia cuci tar depan rumah dia utk buang saki baki tanah dari rumah aku yg mengalir kat depan rumah dia tu..

Dia yang aku maksudkan tu ialah pakcik hehe..bukan makcik tau..jarangkan bila tengok lelaki mementingkan kebersihan rumah...tapi aku mmg tabiklah kat pakcik sebelah rumah aku ni pasal mmg rajin giler sapu lantai..siram pokok..pepagi lagi dah buat semua tu..malah keadaan rumah dia fuhh..mmg dasyatlah..aku sendiri takut nak bawa anak2 masuk dlm sbb terlalu bersih dan kemas..

Skrg bila tiap kali nak cuci lantai..perasaan bersalah aku terus je ade lebih lagi tengok air tu mengalir terus kat depan rumah dia..laju je..kotor semua pegi kat rumah dia pasal rumah aku lebih tinggi dari rumah dia..aduh..camne ek nak buat..

1 bunga tulip:

julietchun berkata...

mesti pakcik tu tak senang hati kalo tgk ko basuh lantai,tapi nak buat camner kan, bukan disengajakan.

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster