Rabu, 5 Ogos 2009

Basikal

Al kisahnye..aku yg malas nak naik motor atau kereta utk pergi ke kedai luar yg dekat tu..

Nak jalan kaki jauh sgt plak..
Naik motor leceh..buatnye enjin tak nak idup..takkan nak tolak plak motor balik rumah..
Naik kete kene bukak pintu pagar leluas..kuar parking masuk parking..huhu..lagi leceh..

Jadi utk memudahkan aku bergerak dgn mudah..terutama amik hantar zikry kat sekolah.

Oleh itu suami kesayanganku belikan jugaklah basikal yg diminta oleh isteri yg byk songgeh ni..

Rupe tak penting asalkan murah dan mampu menampung berat aku yg semakin membesar ni hehe..dah tak larat sgt nak berjalan kaki dah skrg ni..tapi shooping tu bleh plak..huahuahua..

ni ler basikal aku..RM180..itulah harga yg paling rendah dia bagi..takkan nak merayu peluk kaki penjual tu plak nak suruh bagi harga lagi murah huhu..melampau..

Zikry di samping basikal barunye..ni kira hadiah hari jadi tahun ni walaupun lambat lagi bulan 11 nanti hehe..



bertahun dah tak bawak basikal..



walaupun kaki tak sampai tapi dia happy bawak basikal tu..penjual tu kata basikal ni leh tahan sampai si Zikry 13 tahun..hmm..cukuplah tu..nanti dia nak bawak motor lak lepas tu hehe..

RM240 termasuk roda kecik tu..mahal byk dari basikal aku huhu..mahal pasal brek dia canggih..gune satu jari pun boleh stop hehe..

si ayah pun melaram sekali hehe..



masa ni mama dia letih..sakit punggung pasal tempat duduk basikal tu yg terlalu kecik berbanding punggung mama yg terlalu besar hehe..




Aktiviti petang ni kat Stadium dekat dgn rumah aku tu. Naik D-Max angkut semua basikal letak belakang.

Hari yg ceria, indah dan happy..seronok dapat bersama buat aktiviti tapi sayangnye bukanlah dapat selalu..huhu..sedih..

Waktu cuti ayahnye amatlah singkat..jadi yg sikit tu lah kita penuhkan dgn segala aktiviti..supaya terisi dgn penuh kenangan..

Untuk ayah..terima kasih belikan mama dan Zikry basikal baru..kitorg happy sgt..

6 bunga tulip:

~~ciklinn~~ berkata...

wahh sonotnya naik beskall..linn pun dah lama sgt2 tak naik beskal..sejak kawin ni langsung dah tak mengayuh beskal...huhuhuhuh

~~ciklinn~~ berkata...

wahh sonotnya naik beskall..linn pun dah lama sgt2 tak naik beskal..sejak kawin ni langsung dah tak mengayuh beskal...huhuhuhuh

~~ciklinn~~ berkata...

alamak apasal dua kali nie.. huhuuh

kayteeze berkata...

Uwaaa........bestnya...

Kak tie teringin nak naik basikal, tapi tak pandai... lagi pun sakit punggung, tempat duduknya keras, hihi...

Nrina kalau rajin berbasikal, senanglah nak bersalin...hihi..

julietchun berkata...

rim beskal kaler merah tu,hehehee.

♥nrina♥ berkata...

ciklinn:
takpelah..nampak byk sikit org komen muahahaha...

kak tie:
ye ke? jgn terbesalin kat basikal sudah hehe..

julietchun:
dah dijual begitu rupe..aku pun baru perasan bila ko cakap hehe..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster