Isnin, 10 Ogos 2009

Melaka Planetarium

Kali ni kita menjelajah pula ke dunia angkasa...kiranya aku ni baru ler g angkasa lepas hehehe...

Semalam punye hal. Aku tau ada pembukaan rasmi kat Planetarium tu...mulanya mmg nak pergi tapi disebabkan kene bawa baba cuci kaki dulu..makan tengahari kat rumah abang aku pastu lewat ler nak pegi masa pembukaan rasmi kul 11pagi tu.

Kakak aku pun datang Melaka jadi aku cadangkan dia ikut aku jenjalan lepas tu. Dia nak ikut hehe..ade gak kawan..dan disamping tu anak buah aku pun ikut ler sama..jadi ramai ler.

Peluang masuk ni tak leh dilepaskan sbb hari tu je free..kalau tak, kene bayar RM15 dewasa dan RM8 kanak2..rugi tu hehe..


bentuk kubah macam masjid tapi bukan rupenye..puaslah aku teka dulu ape ler dia nak buat benda ni hehe..

ni kat dlm..lepas tengok teater yg bawa kitorg berada kat angkasa lepas..mmg real..tapi dlm kitorg teruja dan leka tu..ade budak tido hehe..korang tau sape..tu budak yg pakai baju biru hijau tu..yg paling kecik tu hehe...tapi mmg tak hairan pun pasal tempat duduk tu mmg baring sbb perlu lihat skrin yg membulat atas bumbung..jadi mudahlah nak tido hehe...cuma org yg tak bape teruja dan tak paham ape je leh tido. Sebenarnya bising sgt dgn kesan bunyi dan visual tu semua..tak mampu nak lelap mata..

ni konon kapal angkasa tulah..beriya-iya budak2 ni semua..





dasyatkan..mcmlah tau membaca hehe..





Mohd Fitri..anak bongsu abang aku ye ke 2..tua setahun je dari Zikry..



Tak terkawal dgn sikap diorg ni..

dia ni biasalah buat hal sendiri tapi ada waktu join gak abang dia..

tak ingat ape dah..happy je..

dah keluar..posing lagi hehe..

ni plak Farah Nadia..kakak Fitri..anak kelima..dah pandai melaram





nak turun sendiri..tak nak pegang..konon dah besarlah tu..

aku dgn kakak sulung..2 beradik ni je pompuan..yg lain lelaki..tak sanggup tengok perut aku tu..baru 6bulan..





Aku pergi tu nak dekat kul 5pm . Teater kul 5.15pm. Tapi masa nak balik lagi ramai org datang..

kebykkan diorg semua pakai tutup mulut...aku pun nanti kene pakailah utk tutup muka yg buruk ni hehe..untung org yg pakai purdah..tak payah nak beli mask dah..

zarfan tu termenung plak..

ni padang depan planetarium tu masa buat perasmian..cantik lak tengok sampah warna warni ni hehe..





berlari2 je diorg..yelah dapat kawan..tapi kalau dgn abg dia pun jadi gak tu hehe..

bangunan ni kat luar pun dah nampak menarik..kat dlm ada 3 tingkat. Yg byk maklumat pasal angkasa lepas tu kat tingkat tengah. Kat bawah takde ape pun lagi dan kat atas sekali ada teater je..


Ape pun mmg puas hati dapat pegi pasal free hehe..

Ruang pameran dia mmg cantik..tapi yg aku musykil..leh ke amik gambar dlm tu hehe..tapi aku belasah je sbb tgk diorg semua amik pakai kamera hp..yelah pasal diorg tak bawak kamera mungkin..tapi aku ni mmg sentiasa bawak kamera jadi selagi tak ditegur selagi tu aku belasah je amik hehe..

Sape2 datang melawat Melaka ni nanti jgn lupe singgah sini sebelah MITC. Mmg puas hati terutama teater dia..terasa mcm berada ditempat dlm gambar tu pasal skrin dia mmg luas atas bumbung yg bentuk kubah tu..

5 bunga tulip:

Lynda berkata...

nak g juga nak g juga

CuTeMiUt78 berkata...

wah... best gak tu.. insyallah satu hari nak g gak la..
jom join contest kat blog kita.. :D

kayteeze berkata...

Hihi....

Macam rupa kak tie ketika pregnat dulu.... montel je...ekekeke....

julietchun berkata...

padang tu memang nampak cantik, macam dihiasi bunga kecik2. dah siap yer, sapa yg rasmikan?

♥nrina♥ berkata...

lynda:
g ler..best hehe..pastu leh g beli belah kat Mydin dan Kota Fesyen lak..perabis duit lagi hehe..

cutemiut:
best..rugi tak datang melaka hehe..

kak tie:
mcm rupe kak tie ke? hehe..tapi kak tie lagi cun ni pasal lagi sepet hehehe...

julietchun:
ntahlah sape yg rasmikan..yg pasti aku masuk free hehe..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster