Isnin, 30 Ogos 2010

Nostalgia raya yg biasa

Setiap kali hari raya...

Aku hanya melaram masa umur aku bawah 12 tahun je..pakai baju cantik2, melaram dgn kasut baru, beg baru tapi penah putus tali pasal berat sgt bawa duit syiling hehehe...

Lepas tu aku jadikan hari raya adalah seperti biasa..hambar je sbb...

Lepas je solat aidilfitri tu dan ziarah kubur..aku terus balik rumah dan menjadi penghuni dapur yg sejati.

Baju pun terus tukar pada yg buruk sbb aku hanya keluar sekadar menghantar air dan ganti kuih yg dah habis..

Begitulah seterusnya sampai raya ke 3.

Punyelah ramai yg datang rumah..mcm artis plak tapi bukan melawat aku tapi mak dan baba aku punye ramai sedara mara. Datang setahun sekali so mmg ler ramai..sekali serbu sampai 7-8 kete pun ada..

Keje aku kat dapur tak henti basuh cawan, pinggan..siapkan makanan yelah ada buat goreng mee ke ape ke kan..

Nak melaram pebendanya kalau nak bersinsing lengan berlipat kain gitukan...

Lepas kawin plak hmm mulanya sama jugak tapi disebabkan ada keluarga mertua jadi dapatlah aku berehat setelah bertahun jadi penghuni dapur setiap raya tu..dapat g jenjalan beraya rumah saudara mara...happylah sikit berhari raya daripada sebelumnya.

Tahun ni...belum tau lagi camne keadaanya...

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster