Ahad, 22 Ogos 2010

Lagi penat..

Aku sedih semalam.

Dah ler keluar lewat pastu nak makan takde tempat duduk. Ramai giler org semalam..

Terpaksa duduk kat kerusi dan keadaan sgtlah tak selesa sbb takde tempat letak makanan huhuhu...seksanya.

Dahlah anak2 tak reti duduk diam dgn baby yg tak menyempat2 nak makan jugak.

Solat pun ntah..terbang camtu je. Dah ler org ramai..nak tinggalkan pun dgn sape..

Ntahlah bila pk idea berbuka kat luar dgn anak2 ni sgtlah teruk. Lainlah kalau ada suami...sedih sbb tgk org lain yg berkeluarga bersama happy..sedangkan aku sarat barat dgn anak2 ni..sendirian.

Yelah ingatkan nak happykan anak2 yg lama dok terperap kat rumah...bosan plak diorg tak beriadah kat luar..nak jugak happykan diorg sekali sekala. Kononnya tapi cukuplah tu..dah serik ni..

Lagi satu..car seat yg aku beli dulu tu sgtlah tidak berguna. Buat sakit hati je. Dahlah tak sama..dlm gambar lain. Zahran tak nak duduk dlm tu..menangis je..dan kalau dilonggarkan dia akan keluar dan ganggu aku memandu. Nampaknya hanya walker je yg mampu buat dia diam dlm kereta tapi mmg kesian bila dia tertido..

So lepas ni minta maaflah aku nak keluar lagi melainkan terus beli brg dan terus balik..takdenye nak melangok lelama..buat sakit hati je.

Org sekeliling tgk pun sakit mata dgn kenakalan anak2 aku dan keselambaan aku mengatasi tu semua. Aku dah bosan dah..tak kuasa nak cakap ke nak marah ke dgn anak2 ni..diaorg tetap camtu jugak.

Sgtlah memenatkan...lebih penat daripada aku jaga mak aku tu. Dgn anak hilang, dgn makanan berterabur jatuh atas lantai rumah, dgn baby yg tak henti menangis minta diperhatian, dgn abg yg sering buat hal..asyik nak bergado je dgn adiknya..ahhhh!!! tension sungguhlah..

2 bunga tulip:

-:- berkata...

alahai sian nyer... saya penah rasa time berbuka posa.. dah la org ramai..mknan lambat sapai...anak2 buat hal..dah org keliling mula pandang2 kita...

tp kan..nape rina x tapau jer..? or buat delivery? atau pom book awal skit....?

mm..zahran still kecik lagi kan? dah pakai carseat? nape x guna bb carrier... bile kluar mkn pom.. just angkat dia skali ngan carrier tu..and letak kan dia atas meja or krusi mkn...
x bahya ke letak walker lam kete?

klu kuar soping pom senang...angkat bb carrier tu letak lam troli trus
:)
just nak kongsi pengalaman...

tp saya paham bile hubby jauh...
sabar yer

Ciklinn berkata...

ciklinn rasa sgt2 apa yg kamu rasa... ya allah sememnagnyer kita jerlah yg tahu perasaan tu kan... ciklinn yg ada somi kat umah ni pun mmg kelam kibut... dgn 2 hero besar.. sorang yg tak mau letak.. adoiiii...

semog aawak terus kuat yerk..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster