Selasa, 9 Februari 2010

Tindakan yg paling bodoh

Bikin panas aku malam ni..

Tak pasal2 je org benci dan menyampah kat aku..dan doakan tuhan bg balasan yg berlipat ganda kat aku..

Citer awalnya camni..

Handphone mak dan baba aku hilang. Dulu kredit je yg hilang sbb ada org share topup..hotlinkkan boleh share topup..

Hilang pada waktu yg kebetulan anak buah aku ada kat rumah. Org yg sama dulu aku tuduh curi kredit mak dan baba tu.

Kes yg curi kredit tu masih lum selesai lagi sbb mak bapak dia(abg no.4 aku)tak percaya yg anak dia buat keje tu dan dah tentu2lah anak dia tak mengaku walaupun aku ada bukti dari Maxis yg bagi nombor anak dia. Tak taulah kalau maxis celaka tu bagi salah maklumat kat aku.

Hal tu tak dapat diselesaikan sehingga hari ni sbb owner pada simkad tu adalah abang aku yg panas baran sgt orgnya..dan takde byk masa nak layan kerenah maxis yg itu dan ini..(abg no.5)

Skrg hp plak hilang...kalau ikut logik mmg logik dia yg amik sbb mmg takde sape lagi utk dituduh..kalau betullah dia yg amik..mmg kurang ajau sungguh perbuatan dia tu..barua punya cucu..

Masalah aku...nombor tu tetap bukan aku yg owner..suami aku pulak yg punya. Jadi apa cara pun aku nak bantu dapatkan bukti..dapat halangan yg mmg amat tinggi sgt..sbb owner tu tak nak bekerjasama langsung dgn masalah yg remeh temeh ni..

Nak dijadikan cerita..Kebetulan plak tadi aku call..ada suara budak perempuan yg angkat..tapi dia terus letak dan off hp. Berderau darah aku jap..setelah sekian lama aku cuba dan hari ni berjaya dengar suara org yg curi hp mak aku tu..

dan tindakan yang PALING BODOH yg aku buat lepas tu adalah..call anak buah aku tu..tanya dia tengah buatpe..

Ape lagi..melenting terkenting2 ler mak dia sbb aku menuduh anaknya sekali lagi tentang kehilangan hp plak. Rupenya luka dia masih belum sembuh dgn pertuduhan aku yg dulu tu dan ditambah plak dgn pertuduhan baru yg lebih perit utk diterima.

Utk pengetahuan semua..mulut kakak ipar aku ni mmg celupar dan takde insuran punye. Pot pet je keje dia..apatah lagi hal mengumpat mengeji dan menghina ni..mmg keje dia ler..org mcm dia susah nak buat kawan tapi kalau buat musuh mmg senang..

Dialah kakak ipar yg paling mengelat nak jaga mak dan baba sbb dia mmg tak suke mertua dia sejak dari mula kawin..hati busuk dan tak ikhlas..fuhh..aku dah puas bersabar dah dgn dia ni..lantaklah walaupun aku ni bongsu..peduli hape aku..

Ok..balik pada cerita asal. Aku bukan tuduh ke ape ke..aku cuma tanya..ada terjumpe ke..terambil ke hp datuk dan nenek..sbb hp dia hilanglah..kalau takde takpelah..sorry. Sebenarnya aku tak tau nak gune ayat camne lagi disebabkan keadaan aku yg amat terkejut sbb dapat dgr suara si pencuri tu..

Sebenarnya terlalu rumit ler aku nak terangkan. Yg pasti waktu tu yg baba aku bitaulah..mmg takde sape melainkan dia..dgn bukti dari maxis yg mengatakan nombor kepunyaan dia yg share topup hp mak aku jadi menjadikan sangkaan itu macam benarlah dia si pencuri tu. Kalau dulu kredit je tapi skrg dgn hp plak sbb takdepun bukti nak kaitkan dia yg amik..itulah yg makin berani tu. Agaknyelah..

Oh ye..lupe nak bitau..mesti korang pk anak buah aku tu lelaki kan? bukan. POMPUAN hokey..tingkatan 4 tahun ni. Aku mmg sukar nak percaya pada mulanya sbb dia mmg baik. Tapi sape lagi yg nak aku tuduh ni..kesian mak dan baba..tak habis2 dipedajal dgn hal camni..yg susahnya aku ler sbb nak kene selesaikan hal diorg secepat mungkin sambil kononnya nak jadi penyiasat haprak..yg bodoh buat tindakan. Kenapa aku plak yg kene selesaikan..sbb mana adik beradik aku yg lain ada masa nak layan hal remeh ni..hp tu mmg ler abg aku yg beli sbb aku takde duit hehe tapi yg topup dan ape2 masalah..aku jugak.

Kalaulah aku diberi peluang, ulang semula kejadian tadi..takkan aku telefon nazua tu utk bertanya soalan bodoh tu..

Tak pasal2 aku dihina dan dibenci...semata2 nak tegakkan keadilan dan membantu mak dan baba aku dari terus dianiaya oleh org yg terdekat dgn diri mereka...( dah mcm masuk politik plak aku ni...)

Tapi kalau benarlah bukan dia yg amik...siapa pulak????

Mungkin benar kata suami..buat tak tau jelah..menyusahkan diri buatpe..anak dah berderet tu yg perlukan perhatian..tak payah nak jadi penyiasat haprak lagi..bukan dapat gaji pun..dia nak bermusuh pun lantaklah..bukan mintak makan pun kat dia..

YA ALLAH aku serahkan segalanya pada kau...jika benarlah dia bersalah..kau tunjukkanlah kebenaranya..sekiranya tidak..kau murahkan rezeki pada keluarganya..

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster