Sabtu, 13 Februari 2010

Air Cond

Aku mmg tak nak pasang air cond kat rumah sbb aku tak suke..tapi pasang jugak disebabkan si kecik tu.

Skrg ni kan musim sgtlah panas..mmg bahang tapi pada aku dan Zahran masih boleh bertahan sbb dah biasa..cuma kawan suami kesian kat baby kecik aku tu. Jadi dia usahakan pasang jugak air cond secepat mungkin di atas persetujuan suami jugaklah.

Jadi...ade ler air cond kat rumah aku skrg ni...alkisahnya..

So gambar kat bawah ni utk suami yg jauh kat sana...




Ayah..water heater dah elok..ntahlah mcm biskut lak dia jap ok jap tak..

Air menitik kene rak kasut...nanti ayah pklah camne nak atasi perkara tu..



Bab yg palinglah aku benci kalau nak buat penambahan atau baik pulih rumah ni adalah habuk...paham2lah diorg kene tebuk lobang kat dinding tu dan segala habuk tu semua berada kat gril dan tingkap malah seluruh rumah...


Nak tak nak...aku yg longlai baru baik dari cirit-birit ni kenelah berkemas..fuhh..mmg rasa nak pengsan tapi kalau aku tak kemas dgn cepat lagi teruk aku kene kemas nanti bila anak2 berlari membawa habuk kat kaki tu keliling satu rumah...

Langsir kene bukak basuh..aku terpaksa jadi spiderwomen utk membuka langsir tu..sampai skrg tangan masih sengal..seolah2 memegang zahran 1 hari tanpa rehat..sbb aku kene berpaut lama kat gril utk bersihkan habuk yg bertenggek kat atas tu..badan ni kalau berat dlm 40++ takpelah jugak agaknye..ni masih lagi kategori anak gajah..

Rumah kene mop luar dan dlm..itupun masih ade lagi habuk kat celah2 yg tak mampu aku bersihkan...buat tak tau je tapi fuhh..paham2 jelah perasaan ni bila nampak habuk tu..panas je hati ni...

huuiiii..jgn dibuat lagi keje camni woiii...penattttt!!!!!!

2 bunga tulip:

Tirana berkata...

Orang yang servis aircon kat rumah kak tirana ni selalu bawak tikar plastik besar untuk tutup supaya tak berhabuk rumah dan memang tak berhabuk pun so kak tirana tak payah teruk2 vacum lepas tu.

AISYAH HANI berkata...

sama la kita.. tak ingin pasang aircond sebab meningkatkan perbelanjaan je. Tapi apa kan daya, kesiankan anak yang selalu mengadu panas bila nak tidur...terpaksa la pasang jugak

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster