Sabtu, 20 Februari 2010

Byk hal..

Lama dah tak jengah komputer ni..malas bebeno rasanya sbb takde idea hehe..bosan plak asyik dok tepek muke si kecik tu.

Lepas berpenat lelah dgn aircond yg baru pasang tu (masih lum habis kemas lagi). Ade plak makcik tu datang ke rumah yg kebetulan dia nak urut org lain tapi org tu takde..jiran cadangkan aku sbb baru lepas bersalin dan tak urut2 pun..

Dah rezeki makcik tu..walaupun sekali urut RM40..takpelah mulanya aku pk nak try ler dulu..kalau tak best tak yah ler lagi..

Makcik tu aku panggil dia Maklang nama dia Fatimah. Tinggal mmg dekat kg sini je..

Tapi terus terang cakaplah..dia urut mmg takde yg sedap..semua sakit je aku rasa sampai menangis2 aku dibuatnya.

Yg bagusnya..dia pandai cari urat aku yg mmg sakit. Kan aku asyik cakap sakit pinggang je..mungkin ni cara Allah nak bantu aku ubatkan sakit ni..

Maklang tu urut terus baik ni hah..walaupun ade ler sakit sbb bengkak dia kejekan urat tu keluarkan angin..tapi aku rasa badan ringan dan selesa..

Pastu aku teruskanlah 3 kali berturut2 utk urutan lepas bersalin..walaupun serik sbb sakit tapi bila pk nak sihat..aku tabahkan jelah hati ni..

Hari ni baru habis urut..semua RM120..

Bila pk betul gak kata dia..buatpe buang duit beli mekap..beli baju lawa2 tapi badan tak sihat..jln tak betul..sakit itu sakit ini..kalau badan sihat..pakai ape pun cantik..hehe..aku ni bukanlah nak cantik tapi aku nak pinggang dan tenaga aku baik je..supaya leh buat keje dgn cepat..

Lain hal plak dgn hp mak aku yg hilang tu. Aku dapat cakap dgn org yg jumpe simkad tu pasal dia aktifkan simkad tu kat hp dia. Dapatlah aku borak dgn dia. Katanya dia jumpe simkad tu dibuang kat depan kedai topup kat Duyung..tu kat Melakalah. Duyung tu adalah tempat anak buah aku tu duduk..kalau dia tak amik..camne lak simkad tu boleh tercampak kat sana plak.

Bela lah anak dia yg pencuri tu...aku bukan tuduh dia sekeluarga tapi anak dia tu je. Aku dah g maxis utk amik simkad tu semula. Kononnya nak tengok statementlah boleh print nak kasi bapak dia tengok..tapi maxis hotlink punye laman web celaka ni tgh upgrade plak..dah lama dah aku cube bukak tapi masih tak boleh..lagi tahun lepas lagi..ade je halangan aku nak dapatkan bukti.

Abang aku tu langsung dah tak jengah mak dan baba lagi disbbkan tuduhan aku yg dia tak leh terimalah kononnye tu. Yelah..anak dia terlalu baik utk mencuri sedangkan bukti dah jelas nyata dah ni..kalau dia tanya anak dia..mati hidup balik pun budak tu takkan mengaku..

Bini dia tu mmg tak sedar diri...kalau tak sbb suami dia merayu pinjam duit kat adik beradik..dah lama dia tak pakai kereta sbb kene tarik..pastuh nak berlagak lak lagi. Kalau ikutkan hati aku..bila kenangkan perangai bini dia tu..jgn harap aku nak bagi pinjam duit kat abg aku tu tapi aku kesiankan abg aku tu..dah ler bini beli rantai gelang mas besar gedabak..lokek plak nak gadai..sanggup suami yg kene pk cari duit lebih utk sambung hidup..hishhh..geram sgt ni..nak cakap depan dia tak leh jadi aku cakap kat blog ni jelah..

Minta maaflah pada sape2 yg baca sbb ini sekadar luahan hati yg terpendam..kata2 ni aku mmg tak leh nak ungkapkan di alam nyata..hanya kat sini je sbb hakikat sebenar..aku perlu diamkan diri je supaya tak mengeruhkan lagi keadaan yg dah mmg sedia keladak dah ni..

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster