Selasa, 9 Februari 2010

Kusut otak aku ni..

Aku tak boleh tido malam tadi..

Dah ler cirit birit ni masih lum selesai...tapi ditambah plak dgn hal yg berlaku sebelum tu..

Puaslah dipejam mata ni tapi terbuka jugak..

Bukan ape..aku baru faham maksud sms yg dihantar oleh kakak ipar dan anak dia pada aku. Pelik jugak apsal dia doakan balasan berlipat ganda akan aku dapat nanti..balasan ape?..rupenya balasan bahawa nanti anak aku jugak akan mencuri macam anak dia malah lebih teruklah kot..macam jadi peragut ke..merompak ke..camtulah agaknya maksud dia.

Dia rupanya masih lagi belum puas hati dari dulu masa aku tuduh anak dia curi kredit mak..masalahnya bape kali nak aku bitau..maklumat tu maxis yg bagi..statement takkan aku boleh cipta sendiri plak..bukan aku bersubahat pun dgn maxis tu utk tuduh anak dia..dah jelas nyata bukti pun masih tak mengaku..ape lagi dgn takde bukti..

Kalau betul anak dia tak curi..kenapa dia tak buktikan jugak dgn statement yg menunjukkan anak dia tak penah terima share topup dari hp nenek dia tu. Bukan susah pun minta statement kat maxis..online pun leh dapat..hishh..dah ler bodoh nak selesaikan masalah..pastu tuduh aku menuduh membabi buta kat anak dia..suruh jumpa berbincang baik2 tak nak plak..bergado nak je..

Tapi aku peduli ape kalau anak dia tu pencuri ke ape ke..tak kisahlah dia nak curi org lain punye barang ke duit ke..tapi ni datuk dan nenek dia....dah ler mak bapak ko satu sen pun tak bagi kat org tua tu..minta lagi ade ler.. 

Skrg ni hp plak dia curi...hishh..tak habis2 dgn masalah..aku ni marah dan amik tau bukan ape..hp tu aku yg topupkan pakai duit aku..duit yg aku dah topup melebihi harga hp tu maka aku lebih rasa peritlah dgn kehilangan tu..walaupun yg guna mak dan baba..diorg tau tekan je dan cakap..mungkin tak terasa sgtlah kot..cuma pada aku yg tak bekerja dan duit tu cukup2 je..mmg amatlah terasa..pulak tu lepas ni aku kene gantikan hp lain utk kegunaan diorg..dan kene beli simkad baru..yg susah sape..aku jugak..kang bila takde hp bila aku nak bawa baba ke mak g hospital atau klinik..camne aku nak tanya status kalau takde hp...dgn aku susah dapat parking ler ape ler nanti..tak ke mnyusahkan aku je nanti..

msj dari kakak ipar aku..

Ini kak lin..kenapa hp hilang tanya nazua dan akak? buat pengetahuan kau, minggu ni akak amik nazua kat sekolah bukan kat rumah mak..g rumah mak pun just hantar lauk..x duduk pun sbb mak dan baba asyik bergado je..hari isnin mak lari bawa duit, remote dan mungkin hp pun dia bawa dlm beg kertas tu..nazua kejar, dia marah dia kata jgn ikut aku..abang man kau yg cari..x cukup ke tuduhan yg dulu??? sakit hati yg terlampau utk tuduhan dulu pun x terubat lagi..masih segar di ingatan..cukup2 la tuduh org macam tu..jgn sampai tuhan bg balasan yg blipat ganda kat kau..


msg dari anak sulung dia plak..

jangan salahkan kita org kalau kita org tak g rumah nenek dan datuk..nnti ape yg hilang kat rumah nenek, keluarga kita org yg kene syak lagi.. org yg kerap dtg kene syak..biar la anak2 yg baik dan cucu yg baik yg g rumah nenek..kita org ni kan keluarga pencuri!!!! Umie kata menyesal tak tukar kan nazua sekolah..ayah le punye pasal ni!!!x nak tukar sekolah kononnye nak tengok2 nenek tapi lain yg dapat..shafiqah!


Susahlah nak cakap..sbb mmg takde org lain selain dia..takkan hp tu leh melarikan diri dari rumah plak macam mak aku tu..kalau tak cas ler katakan..hp dah off dan ntah hilang kat dlm rumah tapi kenapa semalam aku call ada suara yg jawap..kantoi lak tu..

Ya Allah..Kalau betullah suatu hari nanti anak aku dituduh mencuri-nauzubillah harapnya jgnlah...camne carapun aku akan cube buktikan anak aku tak mencuri kalau betullah dia tak mencuri..bukan setakat berkata je dan melemparkan kata2 yg kesat kat org yg tuduh..lainlah org yg tuduh tu mmg betul2 tanpa bukti..pakai otaklah sikit camne nak selesaikan masalah dgn cari bukti..tak susah pun..

Ntahlah...susah bila bercakap dgn org tak reti bahasa dan tau nak cari gado je..aku bukan tengking ke ape ke..cakap baik punye..mak dia je melenting bila aku call..cakap tengking2 je kat aku..padahal belum tanya ape pun..patutlah masa aku lepas bersalin tak datang tengok..abang aku je datang..rupenye mmg dia tak nak datang..puaslah agaknye abang aku reka alasan kenapa bini dia tak datang..benci kat aku ler konon..padahal aku tak tau ape pun..ingatkan betullah dia bz ke ape..tak sangka dia masih simpan dendam..dan mungkin org pertama yg bersorak gembira kalau anak aku juga suatu hari nanti akan dituduh mencuri..

Dahlah tak pernah nak hormat suami..menengking je..ada keluarga sendiri pun buat musuh..bapak dan adik beradik dia pun tak suke dia..semua pasal duit..apatah lagi dgn mertua..tau buat musuh je dgn semua org..suami nak berbakti dgn mak sendiripun susah sbb tak dapat sokongan dari isteri..tau membebel je..jaga sikit dah ungkit pasal duit..ntah ape2 ler..

Kalau betul dia nak bermusuh dgn aku..lantak kau lah...tapi aku tetap berusaha mencari bukti selagi terdaya utk menunjukkan ape yg aku kata ni benar...

2 bunga tulip:

nsazwa berkata...

salam..
xpela kak..sabar je mencari bukti..sampai masanya nanti akan terbukti jgk..susah klu jenis mak bapak yg sebelah anak...nani dgn ikhlas hati mendoakan agar akak sekeluarga dirahmati dan anak2 akak dilindungi dari anasir2 jahat yg boleh merosakkan..amin.

kayteeze berkata...

Macam ni la Nrina.

Kak tie pernah fikir dan pandang rendah pada seseorang. Biarpun betul tapi kita patut kurangkan fikir tentang mereka.

Yang telah berlaku, biarkan ia berlalu. Yang dah hilang, biarkan saja. Kalau Nrina mampu, carikan gantinya. Jangan buang masa cari bukti atau apa-apa pun.

Tumpukan perhatian pada keluarga Nrina sendiri. Sebabnya, ada masanya, perkara yang paling kita benci tu la akan terjadi pada kita. Orang yang kita benci tu la yang akan tolong kita.

Seelok2nya diamkan aja. Kata-kata akan memakan diri kita juga. Selalulah berdoa agar anak2 kita sentiasa dilindungiNya dari segala kejahatan.

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster