Selasa, 27 Julai 2010

Tanam pokok??

Fakta yg aku nampak sendiri.

Dah lama dah aku tengok dan bandingkan...dan aku rasa mmg betullah.

Korang suka tak tanam pokok? Terutama pokok bunga atau apa2 pokok hiasan yg mencantikkan rumah..bukan pokok durian ke rambutan ke tau hehe...

Org yg rajin atau suka tanam pokok...pernah tak korang tengok rumah diorg? Mesti kemas dan cantik..

Tapi org yg rumah dia takde pokok..selerak je ehemm..mcm aku ni..mmg sebaliknya. Walaupun ada tanam pokok pandan kat depan rumah tu tapi itupun adakala nyawa2 ikan dibuatnya..hehe..

Contoh..yg buat aku bukak mata..Sita. Kat rumah mak aku dia hidupkan semula pokok2 yg hampir nak mati. Terus jadi cantik dan sejuk mata memandang..tgklah rumah dia kemas punyelah berseri.

Jiran kiri, kanan, depan, belakang aku pun sama....rumah diorg punyelah kemas..mungkin faktor takde anak2 yg nakal..MUNGKIN!!! hehehe...alasan..

Mungkinkah lepas ni aku perlu rajin tanam pokok??? takde maknenya sbb itu adalah sifat dlm diri..kalau suke pokok, automatik akan rajin berkemas...camtulah gamaknya..

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster