Jumaat, 7 Mei 2010

Rimas

Aku rimas dgn rambut yg asyik gugur ni...
Bersepah sana sini...kalau seminggu tak vakum fuhhh!!!...dah bergumpal dah..
kat bantal, kat lantai, bucu rumah, bawah kerusi, tandas dan kat mana jualah tempat yg aku ada...
Rasa cam nak botak je..

Aku rimas dgn peluh yg macam air paip ni...
Kalau tgh buat keje tu jgn citerlah...luar dlm basah..meleleh tak henti.
Sibuk nak buat keje..sibuk peluh meleleh..asyik nak kene lap je..
Tengah tido pun leh basah je bantal..bau jgn cakaplah..

Aku rimas dgn semut halus bangang ni..
Letak ape pun kat atas meja makan dia dia datang..bukan kutip pun tapi bertenggek ramai2 kat makanan aku. Nak amik tu amik jelah..
Air yg aku tadah dlm bekas besar pun sama jugak dok berenang ramai2 dlm tu..kan bertutup..susah2kan diri masuk buat pe..kan dah menyusahkan aku kene buang air tu semua..

Aku rimas dgn perangai anak2 dan berperangai mcm anak2...
Anak2 aku ni nak salahkan pun namanya pun budak...so dah mmg perangai dia camni sbb lum tau ape pun lagi..tak boleh berfikir tapi mmg menyakitkan hati kalau tak nak dengar cakap tu..
Tapi kalau dah perangai org tua yg macam budak tu yg buat aku sgt bengang. Tiap kali nak kene pujuk nak kene ingat nak kene pesan...sampai satu tahap aku pun tak boleh nak sabar..(dgn anak2 pun aku susah nak bersabar...)

Aku rimas dgn berat yg tak turun2 ni..naik je plak. Dah beli jusmate5 tu pun bukan leh makan sbb takut baby lak yg kurus..tgh elok dia tembam tu nanti jadi lidi plak. Aku ni jugak yg tak kurus2...gemuk je..hishhh..

Aku rimas dgn keinginan aku yg tak berduit ni...itu nak beli ini nak beli...walaupun dah tekad tak nak beli tapi beli jugak..lagi aku cakap tak nak beli..masa tu jugaklah aku nak kene beli...haiighhhh!!!!...tensen..
Itu lum masuk lagi anak2 mintak mainan...daripada dia buat hal yg buat aku naik hangin..beli jugaklah..asalkan harga dia munasabah dan munasarawak..munamelaka je takde lagi..takpelah..lebih baik takde..

dah itu jelah..kalau ade lagi nanti aku bitau hahahaha...

2 bunga tulip:

Tirana berkata...

Nrina..tak mau rimas pi duduk sorang-sorang dalam gua..hehehe..

♥nrina♥ berkata...

duduk dlm gua lagi rimas kak tirana..byk kelawar hahahaha...

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster