Selasa, 5 Mac 2013

Kadar bayaran pos laju mengikut zone



Ni utk pos laju.

Aku sekarang ni menggila memjual dan membeli brg online terutama preloved. Kira bundle ler hehe.

Ni gara-gara dah tak tahan melihat kain baju yg menimbun pastu bukan boleh pakai pun lagi.

Bukan tak pernah kasi orang..dah byk dah kasi orang tapi yg paling tak best aku nampak baju yg cantik dan aku sayang tu jadi kain lap meja huwaaaaa....sedih.

Aku lebih suka baju yg aku beri digunakan utk dipakai..bukan utk disimpan malah dibuat kain buruk. Aku beli mahal beb cuma dah tak muat je.

Jadi aku rasa lebih aku aku jual sekurang-kurangnya dapat jugak duit dan boleh beli baru hihihi...

Alhamdulillah setakat ni mmg laku jugaklah baju aku tapi nak kata untung tu tak langsung sbb aku lebih byk kasi free je...beli satu dpt 1 malah kdg2 dah terbaik hati sgt aku bagi 2 huhu....ni kira sedekah jelah. Nak simpan pun buat sakit mata dan hati je sbb tak muat huhuhu..

Memula dulu aku guna pos laju je. Pastu aku tersentap jugaklah jual kasut dlm RM15 termasuk harga pos pastu g pos laju kene bayaran RM8.90 huhu...rugi giler dah kat situ. Sudahnye mmg rugi 200% ler pasal org tu suruh pulangkan duit dia yg dah byr tu sbb kasut tu jahanam bila dia pakai 1 hari. Aku pun tak sangka jadi camtu sbb kasut tu baru lagi lum aku pakai. Mungkin sbb dah terlalu lama simpan agaknya.

Jadi sekarang ni bagi mengelakkan kerugian melampau, aku gunakan pos daftar. RM2.20 beli pelekat tu pastu nnti tambah stem tampal kat brg tu...biasanya dlm RM3.++ ler harga. Klu brg besar guna Pos Parcel purata dlm RM8.++. Oklah kan...klu nak kira duit myk nak g pejabat pos tu huhu...tak jual ler nampaknya mmg rugi hehe..

Tapi aku rasa seronoklah sbb selain menjual aku pun dpt beli dgn harga yg murah. Biasanya beli baju anak, baju aku, mainan baby...benda mengarut jekan...ade je nak abiskan duit hihi.

Yang mengamuk sape lagi kalau tak sang suami hahaha...kesian dia sbb asyik kene bayar je..tapi duit hasil jualan aku jugak haha...dia yang selalu bayarkan sebab kalau bagi kuasa kat aku bukak Maybank2u tu haa...licin duit dlm tu aku kerjakan hihi.

Nota jari : Nafsu ni mmg susah nak kawallah....



0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster