Selasa, 15 Januari 2013

Bz kooo..

Kehidupan diteruskan...

Takdenye der nak pandang belakang dah...kenangan tu semua. Kehidupan sebelum ni pun takdenye nak dirasaikannye pun...kata acai haha..

Menguruskan 4 orang anak, rumah, diri sendiri, blog huhu..satu perkara yg mcm mustahil sebenarnya walaupun ada org yg mampu buat lebih dari aku tapi kemampuan aku hanya ditakat itu je.

Walaupun kehidupan dulu lebih dasyat sbb lebih memerlukan kudrat dan ketahanan mental fizikal tapi mungkin aku waktu tu muda. Skrg pun muda jugak hehehe cuma angka je bertambah hihi...

Entahlah ye...bila dikenangkan berada dlm situasi yang tidak memberi kita pilihan...kita sebenarnya boleh buat tapi semuanya dalam pemikiran kita. Kalau hati kita sekat maka tak bole ler buat tapi kalau hati kita terima je kemungkinan apa yg berlaku...itu yg memberi kita kekuatan.

Mudah berkata2 bila kita dlm keadaan waras sebenarnya tapi ia akan jadi sukar bila kita sendiri mengalami perkara yg menjadi mimpi ngeri dalam kehidupan kita. Apapun cabaran yg berlaku perlu diatasi dgn cara yg berhemah...apa maksud hemah tu haha...aku pun tak tau...belasah je guna ayat tu..bole..

Sebenarnya aku nak bitau...penat wei bila hari persekolahan ni. Hujung minggu bukan budak2 je suka....aku pun turut gembira sbb dapat melepak2 tak perlu kejar2 masa.... biasanya kene berkejar dgn waktu nak hantar g sekolah, amik, g sekolah agama, g mengaji, bantu buat keje sekolah, kemas buku ikut jadual..buat latihan huhu....

Yang paling aku tak suka bila anak2 ni buat dek je.... aku dah berlari sana sini amik itu ini..siap kan makan, siapkan baju, siapkan semua tapi budak2 ni 10x cakap pun x buat jugak. Org suruh mandi..lambat mandi, bergado dlm bilik air, main air melimpah2. Org suruh pakai baju...dia main kejar2, tergelak2, termenung, terhegeh2, nak pakai butang pun amik masa 10minit satu butang. Org suruh makan...dia main2 masa makan, sumbat sebiji2 nasi kat dlm mulut, makan bersantai2 mcm kat tepi laut, tumpah sana sini. Itu belum lagi suruh amik beg, pakai stokin, pakai kasut....rasanya mcm semua nak kene buatkan utk dia. Nak dibiarkan je mmg tak gerak ler dirog mcm pahat..tak ketuk tak jalan... belum jugak lagi ditambah dgn baby yg dok menangis minta dibelai suruh mama golek2 dgn dia kat tilam, zahran yg minta susu, minta makan, minta dicebuk, moody asyik menangis je... Masa tu aku mcm singa pun ye, mcm tarzen pun jugak, mcm gorila pun ada...

Aku dulu rasanya takdelah camtu kot ehehe...iyee takde sbb aku baik hahaha...

Nota jari : Antara blog dan kehidupan...adakala aku terpaksa pisahkan..walaupun sukar huhu...jadi korang mmg kene hadap entry autopublish aku setiap hari...owner bz buat keje lain hihi...tapi nak siapkan entry autopublish tu mmg kene 1 hari dok depan komputer tanpa gangguan..dan sekarang aku masih belum ada kesempatan waktu tu...

2 bunga tulip:

Kakzakie berkata...

Utk setahunatau mungkin 2 tahun akan beigtu Rina tapi bila mereka dah biasa semua jadi rutin yg tak terasa membebankan..

♥nrina♥ berkata...

betullah kak zakie..dulu ada je masa tapi skrg ni bukan tak mengadap komputer tapi buat benda lain...ada bisnes hihi...so terpaksalah dahulukan mana yg perlu..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster