Jumaat, 8 Januari 2010

Zahran lagi






tido menyarap







mama nak tunjuk muka dah kecik muahahahaha...



















tabik ok

tgh menari tarian poco poco..

abg ngah yg penyayang hehe..


Perkembangan terkini..

Zahran makin membesar..aku baru perasan yg pampes new born dah tak sesuai utk dia..padahal belum pun sebulan lagi. New born hanya utk up to 5kg tapi dia ni dah lebih dari 5kg..aduh..dah ler baru beli..yg huggies saiz s pun up to 6kg..sampai bilalah boleh pakai tu..baju saiz new born pun dah tak muat..macam nangka sendat huhuhu..serius aku rasa dia cam dah 2 bulan besarnya..

Tido plak aku menyarapkan dia supaya boleh tido lebih lama. Tapi mmg kene pastikanlah kalau dia muntah ke ape ke..bedung? tak penah dah..sbb kain lampin tu tak muat nak bedung dia pastuh lagi cepat terjaga sbb tangan dia tak bebas bergerak..dia lebih suka kene peluk dgn aku daripada berbedung.

Zikry plak dah sekolah kat Tadika JAIM..Zarfan tak nak ke sekolah lagipun dia baru 4tahun jadi ayah dia tak nak paksa..lagipun ayah dia takde masa nak tunggu dia kat sekolah tu sbb nak g keje. Takpelah...tapi kalau ikutkan hati aku ni mmg nak dia ke sekolah sbb kat rumah ni pun bukan dia nak belajar..

Nasib baik Zikry ni mudah mesra ikut perangai ayah dia hehe..agaknya Zarfan tu ikut perangai aku kot..masa masuk tadika dulupun aku nangis hihihihi...

Aku plak..mengenai berat badanlah yg menjadi target aku lepas bersalin ni. Lepas bersalin dulu aku timbang balik turun berat sebanyak mana masa aku mula mengandung. Maknanya berat badan aku tak naiklah. Sekarang dah 62kg..aku timbang tiap hari tau..itupun dah lama 64kg tak turun dah seminggu. Target aku 50++kg..59kg pun takpe hehe..asalkan angka 5. Nampak cam susahnya nak turun byk sedangkan aku makan nasi pun kira seminggu sekali je. Yg lebih tu byk makan roti, biskut dan minum oat. Alhamdulillah makanan tu tak menjejaskan air susu badan malah lebih bertambah. Ade jugaklah sesekali suami belikan pizza hehehe..harapnya berjayalah aku turunkan berat badan lepas habis pantang ni.

3 bunga tulip:

@LiYaNNuaR berkata...

dh selamat bsalin dah ye... tahniah... terasa mcm kejap je awk peknen... tup tup.. sdg bpantang... apa pun.. take care both of u... comelll...

Tie berkata...

Besharnya dia !!

Sedap buat bantal peluk !!

Nrina sihat ke ?

♥nrina♥ berkata...

aliya:
tq..saya doakan awak pun dapat lalui ape yg saya lalui skrg..mmg indah hehe..

kak tie:
besar dah kak tie..kalau kat pangku ni dah kira terjulur dah..
saya sihat alhamdulillah..tgh giat berusaha nak kuruskan badan hehe..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster