Isnin, 25 Januari 2010

G Shooping dlm pantang

Alamak..ade org nampak aku tengah shooping kat Tesco ler hehe..

Kepada Kak Lin Melaka tu..nape ler tak tegur saya masa tu..tapi rasanya saya shooping masa tu pun tak pandang org..hanya pandang brg je muahahahaha...

Untuk pengetahuan korang..aku g shooping tu masih dlm pantang. Skrg pun aku dlm pantang lagi hehe..esok baru habis.

Aku dah kuar rumah 3 kali dah..memula tu cam terpaksa sbb makanan dah habis jadi aku kuar rumah buat pertama kali lepas bersalin dgn bawa kete sendiri. Fuhh..rasa cam janggal je..

Keesokannya plak aku kene kuar lagi sbb cikgu kat sekolah Zikry bagi buku teks utk dibalut. Kuar beli plastik plak.

Esoknya lagi tu haa...itu dah tahap gian aku mula datang balik utk bawa kete dan kuar rumah hahaha..aku g Tesco membeli belah plak. Ada voucher RM30 kalau belanja RM200 jadi mmg nak g beli huggies baby pun. Lagipun tamat sampai 24hb..nak tak nak aku kene pegi bila mood nak pegi tu ade hehe..

Mmg amatlah mencabar buat pertama kali kuar bawa baby...dgn strollernya..dgn kerenah dia yg tak menentu..cuak sgt..tapi aku atasi dgn buat tak tau je haha..ditambah plak dgn peel anak2 aku yg sedia ada tu..fuhh..yg itu mmg mencabar..membuak-buak api kat kepala hotak aku ni..

Yg paling ketara lepas g shooping selain daripada aku habiskan duit tu..sakit pinggang..fulamak..sakit dia sampai besok beb..yg tu datang ler insaf aku tak nak kuar lagi tapi bila elok je..rasa mau kuar lagi hahaha..tak tak..dah takde sbb plak aku nak kuar selalu..tunggu lepas habis pantang ni..hehe..

Pasal pertanyaan Kak Lin Melaka yg nampak aku tu..dia kata aku kurus. Ada sikit kembang di idung aku ni ngeh ngeh ngeh..sebenarnya mmg kuruspun tapi tak ler sekurus dlm bayangan yg korang tgh bayangkan skrg hehe..

Seperti sedia maklum..berat aku turun 10kg lepas bersalin. Daripada 75kg ke 65-62kg tapi angka tu dah berhenti takat tu je..tak turun lagi seperti yg aku nak iaitu 50++kg. Jadi perubahan mmg amat ketara...korang bayangkan aku boleh pakai jean masa anak dara dulu..yakni masa aku bercinta dgn suami..itulah suar jean yg aku beli paling mahal dan paling aku sayang nak kasi kat sape2 sbb mahal walaupun aku tak muat pakai dah hehe..

Punggung aku kot dah susut sikit lemak..angkara berbengkung. Tapi masih lagi belum memuaskan hati aku sbb byk yg kendur terutama perut..tak tegang lagi tapi aku takut bila tegang..naik ler plak balik berat badan aku ni..

Diet..mmg diet pun. Tak makan nasi sgtlah..makan sikit je..itupun aku kongsi makan dgn anak2. Kalau lapar aku buat oat dan makan biskut dan roti. Senaman lum buat lagi. Takat bergerak buat keje rumah tu jelah.

Aku ada minum teh misai kucing..kesan dia biasa je tapi yg aku perasan..bau badan aku amatlah busuk..agaknya dia buang toksik kot. Aku sendiri pun tak penah bau badan aku sebusuk ini sebelum ini..selalu wangi je walaupun aku tak mandi huahuahua...

Itu jelah...aku masih lagi mengejar 3-5kg utk dikurangkan. Walaupun suami ada menawarkan hadiah sekiranya aku berjaya mencapai 50++kg tapi bukan hadiah yg aku kejarkan tu..aku nak bmi aku normal..tak ler tiap kali aku timbang..dia cakap aku gemuk..

3 bunga tulip:

julietchun berkata...

berbengkung bagus gak utk kempiskan perut, aku nak cubalah,ehehehe.

yulie elveera berkata...

wahhh! chayokk nor..
satu je pesan aku, jgn minum ais + ice cream! pantang 100 harii
kalau ko tak pantang, cepat je kang naik balikk.. percayaaaaaaaaaaalahhh

♥nrina♥ berkata...

julietchun:
woi..kene beranak dulu baru leh kurus pakai bengkung tau hehe..

yulie:
ko ni biau betul..aku baru plan nak buat camtu pe lepas pantang ni..
kalau aku minum ais pastu cepat2 aku minum air panas..boleh tak? hahaha..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster