Sabtu, 19 September 2009

Dugaan Puasa Nak Raya huh!!

Tajuk yg berbelit tapi itulah hakikatnye..

Punyelah banyak hari..banyak masa..kenapalah takde air masa nak akhir ramadhan ni.

Lagi semalam membawa ke hari ni..takde air..ada pun kecik mcm air kencing..itupun tengah malam..terpaksa berjaga utk tadah air minum..air utk mandi takpelah sbb ada tangki. Nasib baik aku tersedar sahur tadi tapi tinggal 10 minit je hehe..dapatlah jugak makan nasi..

Yg harunye..aku baru pasang filter jenis fiber kat rumah kononnye nak dapatkan air yg bersih tanpa kotoranlah konon..tapi terus takde air ape hal..

Cuak gilerlah pasal kul 6petang baru aku sedar takde air..walhal itulah waktu kritikal utk aku masak utk berbuka..

Mmg bangang org yg menyebabkan terputusnya bekalan air di waktu kritikal ni. Mesti nasib dia malang sbb byk org sumpah dia hehe..

Ingatkan selesailah hal tu semalam..bila tengah malam lepas balik dari rumah mak..ada air dan tadahlah dlm water tank.

Tapi pagi tadi..kul 9pagi lepas aku basuh pinggan kat dapur..tetibe dah takde air..ehh..pesal ni..

Rupenya sampai kul 2petang barulah kuar air yg mcm tanah tu..pastuh baru ok balik..tapi punyelah kecik haduhhh..

Segala yg aku rancang utk hari ni utk kemaskan rumah aku sendiri jadi amatlah tergendala..nak cuci lantai..nak basuh baju..semuanye lewat jadi masak pun lewatlah..ni sementara aku tunggu rendang aku kering tu..bertenetlah kejap.

Mmg sakit hati sgt ni..rasa nak sumpah je org yg jadi punca..paip pecah ke..cuci tangki ke..tak tau ler aku..tapi tolonglah apsallah waktu ni..dah ler nak raya..

Lagi satu hal..baju aku tak siap plak..hawau punye cina yg buat baju aku tu..baju yg lain dia siapkan..yg utk raya tak siap..tak ke bangang tu..hishh..ni marah sgt ni..

Sabau..sabau..sabau jelah..

1 bunga tulip:

cHeRyNa PiReS berkata...

"Sungguh cantik kain pelekat,
Dipakai orang pergi ke pekan,
Hari raya semakin dekat,
Silap dan salah mohon dimaafkan."

Selamat Hari Raya Aidilfitri.

---> harap air dah ada lah utk ada waktu nieh:)

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster