Selasa, 30 November 2010

Mana lebih penting?

Bila difikir-fikir secara lebih mendalam..

Rasanya semua org akan bertindak perkara yg sama..

Contoh eh...

Kalau ibu bapa minta pertolongan tapi dlm masa yg sama anak kita pun minta pertolongan..mana yg lebih kita utamakan?

Pertolongan seperti contohnya dlm bentuk 'sakit'. Byk lagi contoh tapi saje je aku nak guna contoh tu hehe..

Rasanya mana2 ibu bapa pun akan utamakan anak dulu kan?

Sampai bila2 pun akan jadi perkara yg sama.

Sedangkan kita sebagai anak tak terfikirpun masa kita kecil..ibu bapa curah sepenuh kasih sayang pada kita tapi bila dah besar kita hanya curah kasih sayang sepenuhnya pada anak kita je. Melainkan kalau takde anak so mungkin dia akan sayang ibu bapanya tapi mungkin je..mungkin juga dia hanya akan sayang isteri/suami dia je...

Korang faham tak maksud aku ni...hmm..tak faham baca balik dari mula hehehe...

Adakala yg aku lihat dia hanya lebih mementingkan keluarga dia berbanding ibu bapa dia yg sakit...tapi ada yg ibu bapa tak sakit pun dia tak peduli pun..keperluan keluarga dia anak2 dia lebih penting...

Ni contoh je tau...aku tak bermaksud nak tunding jari kat sape2 tapi rasanya sape2 pun akan buat perkara yg sama..termasuk korang yg baca ni dan aku..yelah kalau aku nak tunding jari pun satu je kat org tu..lagi 3 jari menghala kat aku hehe...

So tak hairanlah ramai ibu bapa yg terbiar malah ada yg dihalau oleh anak sendiri..kuang ajar ler tu..kalau tahulah anak bertebiat camtu..campak je dlm tong sampah masa dia kecil lagi hehehe...kesian plak ek..tapi semuanya atas didikan agama yg sempurna..

Sempurna agama..sempurnalah akal seseorg...asalkan sifat dendam tak lahir dlm diri..yelah mungkin juga ada anak yg berdendam dgn ibu bapa..jadi ibu bapa ni bukannya baik 100%..ibu bapa pun ada buat salah juga maaa....

1 bunga tulip:

sekamar rindu berkata...

salam..

tentang ibu bapa minta tolong atau anak minta tolong tu..kena tengok ibu bapa pertolongan yg mcm mana, dan anak pula mcm mana...tengok yang mana lebih perlu diberi perhatian..

ibu bapa pun penting, anak pun penting...

follow ur blog..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster