Isnin, 4 Oktober 2010

Derma Organ

Kalaulah aku pergi dulu sebelum mu...

Ntahlah ek..tetibe je aku terfikir hal ni tadi masa bawa kereta..

Kalaulah ditakdirkan umur aku tak panjang...aku nak dermakan organ aku pada mak dan baba aku.

Mata aku utk baba dan buah pinggang aku utk mak atau apa2 jelah organ badan aku ni utk diorg atau keluarga terdekat aku jelah. Org lain tak leh tau hehe...

Kesian baba aku sbb mata dia yg kiri dah rosak..tinggal yg kanan yg hampir juga rosak.

Mak aku pula kalau buah pinggang aku dapat buat dia sihat dapat makan seperti biasa pun ok. Kesian dia lepas satu satu penyakit yg timbul..

Jantung ni pun kalau diperlukan utk abang2 aku yg sakit jantung pun boleh jugak..kesian diorg kene bekerja keras utk keluarga.

Tapi...apa yg aku baca ni katanya haram menyakiti penghuni kubur...hmmm...

Bila pk betul jugak..badan kita ni pinjaman daripada Allah...bila kita pulangkan balik dgn tak lengkap..marah plak nanti Allah pada kita..ye ke? tapi DIA izinkan tak kalau kita ikhlas nak dermakan utk org yg kita sayang???

Tapi bila pk balik...boleh ke kita buat organ kita ni sebagai amal jariah...releven ke untuk digunapakai?

Untuk maklumat lanjut sila klik SINI

2 bunga tulip:

kayteeze berkata...

Slmt hari raya Nrina....

Tang derma organ tu, kak tie tak pasti laa.. Tapi, mesti sakitkan, dibedah gitu walaupun dah meninggal, sedangkan bila kena sabun tika orang mandikan kita pun rasa nyilu....

KSWSK berkata...

bagus niat tu rina..

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster