Selasa, 27 April 2010

Semalam dan hari ni..

Semalam...

Zikry sakit perut..malam tak leh tido padahal sebelum tu elok je.

Lepas sapukan ubat kat perut..dia muntah pulak. Nasib baik aku cepat2 amikkan besen. Tak ler melambak kat tikar tu. Satu keje lak aku nak kene cuci memalam.

Lepas muntah dia masih lagi sakit. Agaknya bisa kot perut dia datang kengkadang tu. Aku dah pakaikan pempes..takut dia terberak sbb sebelum ni dia ada terkincit. Ntahlah cirit-birit kot..

Makan ubat tak nak..jadi aku buntulah tak tau camne nak hentikan rengekan menyakitkan telinga tu. Dah ler masa tu datanglah mood baik aku mengemas tgh2 malam. G alihkan perabot plak kat ruang tamu tu...tetibe je ade idea..mana leh tunggu lama..masa tu jugak nak ubah.

Kan dah menyusahkan diri sendiri..masa suami ade tak nak plak nak datang idea tu. Tapi takpelah..aku puas hati..hehe..

Pastu aku rasa cam benganglah sbb Zikry tak habis merengek walaupun dah muntah. Ape lagi..aku pun suruhlah dia keluar dari bilik dia..bukak tv..tengok kartun. Walaupun dah kul 11malam.

Tak lengah dia ikut arahan aku dan tak merengek menyakitkan telinga aku lagi. Ooo...itu rupenya ubat sakit dia..ubat yg palinglah mujarab. Sakit pun dia leh tahan asalkan dapat tgk kartun.

Tapi tetap sekolah pagi tadi. Takde alasan tido lewat ke hape ke..peduli hape aku. Terlentok2 dia dlm kete masa nak hantar dia ke sekolah tu.

Lepas tu aku terus g rumah mak dan baba..bawa baba cuci kaki dan bawa sita ke klinik buat medical check up utk Fomema..rupenye kene amik borang dulu kat pejabat Fomema tu...ape ler tak bitau awal2..tak ler menyusahkan aku buang masa tunggu 15minit kat klinik tu. Cakap dari awalkan senang...

Urusan tu aku serahkan jelah pada kakak ipar..pastu g pasar besar plak. Belilah segala keperluan ape yg ada. Habis RM150..huhu...tapi campur dgn barang dapur rumah mak sekalilah..

Sekarang ni Zarfan plak demam. Masa kene campak hari tu tak demam..bila dah elok campak..baru demam. Kesian dia..

Zikry plak maghrib tadi dia terberak dlm seluar masa tgh tido..mamai bila aku kejutkan dia bangun. Dia pun tak tau ape terjadi...padahal kat kaki dia penuh tahi cair.

Kene cuci cadar dan tilam beserta lantai huhuhu...amat penat..dah ler basuh baju pun tak kering pasal hari ni mendung je waktu petang..

Sabo..sabo...

0 bunga tulip:

Hatiku

Related Posts with Thumbnails
 
Design by Amanda @ BloggerBuster